Nederlandse offshorebouwers Amerikaanse markt op

Platform
Met de introductie van een speciaal ponton van Amerikaanse makelij willen de Nederlandse bedrijven GustoMSC en Barge Master (BM) een graantje meepikken van de verwachte golf aan Amerikaanse offshore windprojecten.
Dat is nodig omdat de Jones Act voorschrijft dat vervoer tussen twee Amerikaanse havens of tussen een Amerikaanse haven en een offshore-constructie alleen door met Amerikanen bemande en in Amerika gebouwde vaartuigen mag worden uitgevoerd. Ze komen nu met een plan om een in de VS gebouwd ponton of schip uit te rusten met het door Barge Master bewegings-gecompenseerde platform BM-T700, dat lasten tot 700 ton aan kan.
Dat concept is volgens hen ‘Jomes Act-conform’ en zou ‘een solide oplossing voor de eerste golf van Amerikaanse projecten bieden’. Het dek van het BM-T700-platform blijft horizontaal in golfslag tot ongeveer tweeënhalve meter. Het grote voordeel daarvan is dat schepen met zo’n platform een veel ruimer tijdvenster hebben om zware lading over te zetten dan schepen zonder. Dat vergroot de kans dat een project binnen de deadline uitgevoerd kan worden sterk.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement

Nederlandse offshorebouwers Amerikaanse markt op | NT

Nederlandse offshorebouwers Amerikaanse markt op

Platform
Met de introductie van een speciaal ponton van Amerikaanse makelij willen de Nederlandse bedrijven GustoMSC en Barge Master (BM) een graantje meepikken van de verwachte golf aan Amerikaanse offshore windprojecten.
Dat is nodig omdat de Jones Act voorschrijft dat vervoer tussen twee Amerikaanse havens of tussen een Amerikaanse haven en een offshore-constructie alleen door met Amerikanen bemande en in Amerika gebouwde vaartuigen mag worden uitgevoerd. Ze komen nu met een plan om een in de VS gebouwd ponton of schip uit te rusten met het door Barge Master bewegings-gecompenseerde platform BM-T700, dat lasten tot 700 ton aan kan.
Dat concept is volgens hen ‘Jomes Act-conform’ en zou ‘een solide oplossing voor de eerste golf van Amerikaanse projecten bieden’. Het dek van het BM-T700-platform blijft horizontaal in golfslag tot ongeveer tweeënhalve meter. Het grote voordeel daarvan is dat schepen met zo’n platform een veel ruimer tijdvenster hebben om zware lading over te zetten dan schepen zonder. Dat vergroot de kans dat een project binnen de deadline uitgevoerd kan worden sterk.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement