Chaos in Felixstowe duurt voort

bestemmingen

De grootste containerhaven van het Verenigd Koninkrijk Felixstowe gaat twee onrustige maanden tegemoet. Dit als gevolg van het feit dat de implementatie van een nieuw terminal-besturingssysteem vorige maand nog steeds niet is afgerond.

Absolute chaos. Zo omschrijft een bron de situatie in de haven van Felixstowe aan vakblad Loadstar. In de haven moeten gegevens handmatig worden ingevoerd, met als resultaat een daling van de productiviteit tot ongeveer 50%. Oorzaak is een grootschalige IT-implementatie. Volgens de bron wacht de haven straks een tweede probleem, en wel het groeiend aantal gestrande en lege containers op de kade.

Nachtmerrie

Een gefrustreerde transporteur spreekt van ‘een totale loterij’. ‘Soms is het goed, soms een nachtmerrie’, zegt hij. Bestuurders krijgen te horen dat ze zich op de verkeerde terminal bevinden om bij de volgende terminal weer te horen dat ze verkeerd zitten. Met als eindresultaat dat de chauffeurs zich in een enorme rij bij de klantenservice melden voor een handmatige correctie.

De vertragingen bij Felixstowe leiden ertoe dat verschillende maatschappijen hun schepen omleiden naar DP World-faciliteiten in London Gateway en Southampton. Andere vervoerders hebben hun Britse vracht gelost in hubhavens op het continent, in afwachting van doorvoer door feeder- of lijnschepen. Ook MSC, een van de grootste klanten in de haven van Hutchison, adviseerde gisteren om nog twee schependeze week om te leiden naar London Gateway en Southampton.

Lees ook: Schepen mijden Felixstowe vanwege IT-problemen

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement

Chaos in Felixstowe duurt voort | NT

Chaos in Felixstowe duurt voort

bestemmingen

De grootste containerhaven van het Verenigd Koninkrijk Felixstowe gaat twee onrustige maanden tegemoet. Dit als gevolg van het feit dat de implementatie van een nieuw terminal-besturingssysteem vorige maand nog steeds niet is afgerond.

Absolute chaos. Zo omschrijft een bron de situatie in de haven van Felixstowe aan vakblad Loadstar. In de haven moeten gegevens handmatig worden ingevoerd, met als resultaat een daling van de productiviteit tot ongeveer 50%. Oorzaak is een grootschalige IT-implementatie. Volgens de bron wacht de haven straks een tweede probleem, en wel het groeiend aantal gestrande en lege containers op de kade.

Nachtmerrie

Een gefrustreerde transporteur spreekt van ‘een totale loterij’. ‘Soms is het goed, soms een nachtmerrie’, zegt hij. Bestuurders krijgen te horen dat ze zich op de verkeerde terminal bevinden om bij de volgende terminal weer te horen dat ze verkeerd zitten. Met als eindresultaat dat de chauffeurs zich in een enorme rij bij de klantenservice melden voor een handmatige correctie.

De vertragingen bij Felixstowe leiden ertoe dat verschillende maatschappijen hun schepen omleiden naar DP World-faciliteiten in London Gateway en Southampton. Andere vervoerders hebben hun Britse vracht gelost in hubhavens op het continent, in afwachting van doorvoer door feeder- of lijnschepen. Ook MSC, een van de grootste klanten in de haven van Hutchison, adviseerde gisteren om nog twee schependeze week om te leiden naar London Gateway en Southampton.

Lees ook: Schepen mijden Felixstowe vanwege IT-problemen

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement