De aannemer verwacht tachtig miljoen euro contant te ontvangen voor zijn belang van 49% in Keppel Smit Towage Private Limited (KST) en Maju Maritime Pte Ltd (Maju). Ook mede-aandeelhouder Keppel verkoopt zijn belang van 51% aan het Italiaanse bedrijf.

Boskalis had het belang via de overname van sleep- en bergingsbedrijf Smit Internationale in 2010 in handen gekregen. Die heeft het bedrijf samen met het Singaporese concern Keppel opgericht. Twee jaar geleden besloot Boskalis zich terug te trekken uit de havensleepvaart, die toen te kampen had met sterk dalende tarieven.

KST en Maju exploiteren een vloot van bijna zestig schepen. Rimorchiatori heeft het hoofdkantoor in Gena en bestaat bijna honderd jaar. De groep bezit eveneens zo’n zestig slepers. Daarnaast is het bedrijf met achttien schepen actief in de offshoresector en exploiteert het enkele bulkcarriers.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement