Haven Antwerpen sluit aan bij Belgisch-Zweedse corridor ammoniakschepen

Vanaf 2030 twee ammoniak schepen

Port of Antwerp-Bruges heeft zich aangesloten bij de Green Shipping Corridor, waar ook Port of Gothenburg, North Sea Port en DFDS Seaways deel van uitmaken. Als alles goed gaat, zullen tegen 2030 twee RoRo-schepen van DFDS op ammoniak varen op de routes tussen Zweden en België. ‘We verwachten dat dit ’s wereld eerste groene corridor wordt voor RoRo vrachtschepen die varen op ammoniakbrandstof met bijna nul-emissie’, aldus Jacob Andersen, vicepresident North Sea DFDS.

Be Zwe corridor
De haven van Antwerpen-Brugge sluit zich aan bij Belgisch-Zweedse corridor. Foto: NSP

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Haven Antwerpen sluit aan bij Belgisch-Zweedse corridor ammoniakschepen | NT

Haven Antwerpen sluit aan bij Belgisch-Zweedse corridor ammoniakschepen

Vanaf 2030 twee ammoniak schepen

Port of Antwerp-Bruges heeft zich aangesloten bij de Green Shipping Corridor, waar ook Port of Gothenburg, North Sea Port en DFDS Seaways deel van uitmaken. Als alles goed gaat, zullen tegen 2030 twee RoRo-schepen van DFDS op ammoniak varen op de routes tussen Zweden en België. ‘We verwachten dat dit ’s wereld eerste groene corridor wordt voor RoRo vrachtschepen die varen op ammoniakbrandstof met bijna nul-emissie’, aldus Jacob Andersen, vicepresident North Sea DFDS.

Be Zwe corridor
De haven van Antwerpen-Brugge sluit zich aan bij Belgisch-Zweedse corridor. Foto: NSP

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu