DHL splitst post-en pakketactiviteiten

e-commerce

DHL gaat de divisie post, e-commerce en pakket (PeP) ingrijpend reorganiseren. Dit na een scherpe daling van het bedrijfsresultaat (-10%) in het eerste kwartaal. De divisie wordt in twee afdelingen opgesplitst: Post & Paket Deutschland voor de Duitse thuismarkt en DHL eCommerce Solutions voor Europa en de rest van de wereld.

bron: DHL

Volgens DHL moet de extra focus op de thuismarkt een nauwkeurige uitvoering van het reorganisatieplan garanderen. Daarin is extra aandacht voor een verbetering van de winstmarge, reductie van de indirecte kosten en verbetering van de productiviteit.

Verder moet eCommerce Solutions het moederbedrijf een betere positie verschaffen in de snel groeiende internationale markt van het internetwinkelen.

Slachtoffer

DHL maakte in juni al bekend na teleurstellende kwartaalcijfers bij de PeP-divisie de bezem door de werkmaatschappij te halen. Het eerste slachtoffer daarbij was divisiehoofd Jurgen Gerdes, die direct kon vertrekken. Daarnaast wordt veteraan Ken Allen van DHL Express het hoofd van de nieuwe internationale e-commercedivisie.

Voor de Duitse post-en pakketactiviteiten zoekt het bedrijf nog naar een nieuwe directeur. Voorlopig wordt de divisie geleid door de algemeen directeur van DHL: Frank Appel.

Lees ook: Pakketpost drukt nettowinst DP DHL

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement

DHL splitst post-en pakketactiviteiten | NT

DHL splitst post-en pakketactiviteiten

e-commerce

DHL gaat de divisie post, e-commerce en pakket (PeP) ingrijpend reorganiseren. Dit na een scherpe daling van het bedrijfsresultaat (-10%) in het eerste kwartaal. De divisie wordt in twee afdelingen opgesplitst: Post & Paket Deutschland voor de Duitse thuismarkt en DHL eCommerce Solutions voor Europa en de rest van de wereld.

bron: DHL

Volgens DHL moet de extra focus op de thuismarkt een nauwkeurige uitvoering van het reorganisatieplan garanderen. Daarin is extra aandacht voor een verbetering van de winstmarge, reductie van de indirecte kosten en verbetering van de productiviteit.

Verder moet eCommerce Solutions het moederbedrijf een betere positie verschaffen in de snel groeiende internationale markt van het internetwinkelen.

Slachtoffer

DHL maakte in juni al bekend na teleurstellende kwartaalcijfers bij de PeP-divisie de bezem door de werkmaatschappij te halen. Het eerste slachtoffer daarbij was divisiehoofd Jurgen Gerdes, die direct kon vertrekken. Daarnaast wordt veteraan Ken Allen van DHL Express het hoofd van de nieuwe internationale e-commercedivisie.

Voor de Duitse post-en pakketactiviteiten zoekt het bedrijf nog naar een nieuwe directeur. Voorlopig wordt de divisie geleid door de algemeen directeur van DHL: Frank Appel.

Lees ook: Pakketpost drukt nettowinst DP DHL

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement