De plannen zijn een direct gevolg van de brexit, waardoor de expresvervoerder binnenkort niet langer gebruik kan maken van de Britse dochterbedrijf DHL Air UK voor de vrachtvluchten binnen de EU.

De Britse vrachtmaatschappij beschikt over een vloot van 26 vrachtvliegtuigen, waarvan 23 B757F’s en 3 B767F’s. Een groot deel van die vloot (18 vliegtuigen) zal straks worden overgeheveld naar DHL Air Austria voor de intra Europese vluchten. De rest wordt aangehouden voor vluchten binnen het Verenigd Koninkrijk.

Aanvulling

DHL Air UK, dat vanaf East Midlands Airport opereert, zal zich behalve deze Britse vrachtvluchten gaan concentreren op intercontinentale vrachtvluchten. Daarbij zullen de drie B767 (capaciteit 60 ton) worden vervangen door de grotere B777-200F met een capaciteit van 100 ton. Volgens DHL Express gaat het bij deze langeafstandsvluchten om een aanvulling op het bestaande internationale vrachtnetwerk van de Duitse koerier.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding