Sterke groei ‘Rotterdam-Oost’

Venlo is al de belangrijkste inland bestemming voor spoorcontainers. Maar dat is de Limburgers nog lang niet genoeg.

Eén blik op de bekende timetable van Rail Cargo Information Netherlands zegt genoeg: voor spoorcontainerdiensten in Nederland moet je in Rotterdam zijn. Dagelijks arriveren en vertrekken er tientallen containertreinen in en uit de havenstad. De periferie, om het maar oneerbiedig uit te drukken, steekt daar nog wat bleek bij af. Andere zeehavens ontbreken in het overzicht; de enige andere spoorterminals in Nederland met vaste containershuttles zijn Veendam, Coevorden in het noorden des lands en T

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Sterke groei ‘Rotterdam-Oost’ | NT

Sterke groei ‘Rotterdam-Oost’

Venlo is al de belangrijkste inland bestemming voor spoorcontainers. Maar dat is de Limburgers nog lang niet genoeg.

Eén blik op de bekende timetable van Rail Cargo Information Netherlands zegt genoeg: voor spoorcontainerdiensten in Nederland moet je in Rotterdam zijn. Dagelijks arriveren en vertrekken er tientallen containertreinen in en uit de havenstad. De periferie, om het maar oneerbiedig uit te drukken, steekt daar nog wat bleek bij af. Andere zeehavens ontbreken in het overzicht; de enige andere spoorterminals in Nederland met vaste containershuttles zijn Veendam, Coevorden in het noorden des lands en T

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen