Emma Maersk: Tweede recordschip bijna klaar

Nu de Emma Maersk de afbouwkade in Odense heeft verlaten, is daar plaats om het tweede schip uit de reeks af te werken.

Ondanks het feit dat het voor dit tweede schip voorziene brughuis is gebruikt om het uitgebrande accommodatieblok van de Emma Maersk te vervangen, was bouwnummer L-204 tijdens de doopplechtigheid van de Emma op 12 augustus al zichtbaar klaar om het droogdok te verlaten.

Het tweede schip van de E-klasse wordt volgende maand opgeleverd. Volgens de laatste vaarschema’s begint deze nieuwbouw op 26 oktober zijn maidentrip in de Zweedse haven Göteborg voor de AE1-dienst. Hoewel Maersk de naam van zijn schepen pas op de doopplechtigheid ervan bekend maakt, circuleert nu al de naam Estelle Maersk.

De Deense werf zou in totaal acht tot elf exemplaren van de E-klasse bouwen, waarna een reeks kleinere maar snellere postpanamax-eenheden voor Maersk Line volgen. Omdat rederij en werf tot dezelfde A.P. Møller Maersk Group behoren, kan die werfplanning theoretisch echter nog te allen tijde worden aangepast.

Reacties

Ik mag lije dat die tweede maasvlakte er gaat komen. Dan staat heel zuid holland 24 uur per dag in de file. En dan is je prive bestaansrecht echt naar de verdommenis.

Geplaatst door: Jan op

Ons land is zo klein dat we de hele kust wel als haven kunnen inrichten

Geplaatst door: Clemens Vrauwdeunt op

Een zeer interessante optie, zeker in combinatie met een nieuwe nationale luchthaven een schot in de roos! Spreiding van ladingstromen is essentieel, Rotterdam slibt dicht.

Geplaatst door: Peter Ockhorst op

Lekker op SAIL blijven concentreren, dan hoeft die haven net niet gedempt te worden.

Geplaatst door: Rene, Crooswijk op

Dichtgooien die haven in Amsterdam, A’dam is nooit een havenstad geweest en zal het ook nooit worden.

Amsterdam is een woonstad ,laat het haven gebeuren maar lekker aan Rotterdam over.

Ik denk dat als het geld bijvoorbeeld in de haven van delfzijl of Den helder gestoken wordt het veel beter besteed is.

Geplaatst door: Ben Shair-Ali op

Onzin. Waarom moet Amsterdam concureren met Rotterdam? Besteed dat geld liever aan een vedubbeling van de A15 teneinde maasvlakte 2 optimaal te kunnen benutten.

Geplaatst door: Ronald op

ceres is al ’n ramp om je containers per lichter van en naar antwerpen te krijgen. ALS je geluk hebt, kan je 1 lichter per week krijgen ipv de afgesproken 2 per week. en dan zal IJmuiden er ook nog bij moeten ????

Geplaatst door: judith op
Emma Maersk: Tweede recordschip bijna klaar | NT

Emma Maersk: Tweede recordschip bijna klaar

Nu de Emma Maersk de afbouwkade in Odense heeft verlaten, is daar plaats om het tweede schip uit de reeks af te werken.

Ondanks het feit dat het voor dit tweede schip voorziene brughuis is gebruikt om het uitgebrande accommodatieblok van de Emma Maersk te vervangen, was bouwnummer L-204 tijdens de doopplechtigheid van de Emma op 12 augustus al zichtbaar klaar om het droogdok te verlaten.

Het tweede schip van de E-klasse wordt volgende maand opgeleverd. Volgens de laatste vaarschema’s begint deze nieuwbouw op 26 oktober zijn maidentrip in de Zweedse haven Göteborg voor de AE1-dienst. Hoewel Maersk de naam van zijn schepen pas op de doopplechtigheid ervan bekend maakt, circuleert nu al de naam Estelle Maersk.

De Deense werf zou in totaal acht tot elf exemplaren van de E-klasse bouwen, waarna een reeks kleinere maar snellere postpanamax-eenheden voor Maersk Line volgen. Omdat rederij en werf tot dezelfde A.P. Møller Maersk Group behoren, kan die werfplanning theoretisch echter nog te allen tijde worden aangepast.

Reacties

Ik mag lije dat die tweede maasvlakte er gaat komen. Dan staat heel zuid holland 24 uur per dag in de file. En dan is je prive bestaansrecht echt naar de verdommenis.

Geplaatst door: Jan op

Ons land is zo klein dat we de hele kust wel als haven kunnen inrichten

Geplaatst door: Clemens Vrauwdeunt op

Een zeer interessante optie, zeker in combinatie met een nieuwe nationale luchthaven een schot in de roos! Spreiding van ladingstromen is essentieel, Rotterdam slibt dicht.

Geplaatst door: Peter Ockhorst op

Lekker op SAIL blijven concentreren, dan hoeft die haven net niet gedempt te worden.

Geplaatst door: Rene, Crooswijk op

Dichtgooien die haven in Amsterdam, A’dam is nooit een havenstad geweest en zal het ook nooit worden.

Amsterdam is een woonstad ,laat het haven gebeuren maar lekker aan Rotterdam over.

Ik denk dat als het geld bijvoorbeeld in de haven van delfzijl of Den helder gestoken wordt het veel beter besteed is.

Geplaatst door: Ben Shair-Ali op

Onzin. Waarom moet Amsterdam concureren met Rotterdam? Besteed dat geld liever aan een vedubbeling van de A15 teneinde maasvlakte 2 optimaal te kunnen benutten.

Geplaatst door: Ronald op

ceres is al ’n ramp om je containers per lichter van en naar antwerpen te krijgen. ALS je geluk hebt, kan je 1 lichter per week krijgen ipv de afgesproken 2 per week. en dan zal IJmuiden er ook nog bij moeten ????

Geplaatst door: judith op