Dit artikel verder lezen?
De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:
Bent u al abonnee van NT ?
Wie vanaf de brug van de Emma Maersk afdaalt naar de bodem van het schip, ondergaat de verandering met al zijn zintuigen.
De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:
Waarom niet? Vrachtwagens zijn toch alleen maar lastig op de weg! Ik zou zeggen laten wij binnen blijven, allemaal op de standplaats, 1 week, 2 weken. Of zolang als nodig is. Misschien komt er dan meer besef dat een karbonade niet in de winkel geboren wordt of de tomaten en de melk daar gewoon zijn omdat ze er zijn. De kleding die je aan hebt en de koelkast die je gebruikt een keer vervoerd zijn door…. Zo’n stomme vrachtwagen!!
In Duitsland rijden vrachtauto’s rond waarop staat geschreven
Aktievoeren is vaak een goed middel om zaken voor elkaar te krijgen, echter blokkades, stakingen en dat soort zaken doet mij meer denken aan stampvoetende kinderen die persé hun zin willen krijgen. Er zou fatsoenlijk overleg moeten kunnen zijn als volwassenen, met respect voor elkaars mening. Lukt dat niet, dan zijn er vast wel andere ludieke, en net zo effectieve acties te verzinnen. Overigens is de wijze waarop actie gevoerd wordt ook afhankelijk van de doelstelling die men wil bereiken n.m.m.
In Nederland is men hard bezig om het vervoer over het spoor te laten groeien ten koste van het wegvervoer dus op de lange termijn weet ik niet of het veel uit zal maken.
Misschien dat je op ,en voor de korte termijn een succesje boekt maar daar zal het dan wel zo’n beetje mee gedaan zijn
helaas maar waar.en dat geldt voor meerdere sectoren en het mag van mij per direct gebeuren
van de vakbonden hoeven de werknemers tegenwoordig niets meer te verwachten behalve dure reclamespotjes…..
In Nederland zou dit ook gewoon werken, en niet alleen de vrachtwagenchauffeurs zouden dit moeten doen maar iedereen die er iedere keer weer van schrikt als hij net zijn tank heeft volgegooid!
Letterlijk gezien is dit gewoon waar. Maar juist omdat dit zo een sterk middel is, moet je er heel zuinig mee omgaan en het niet inzetten voor een probleem als brandstofkostenstijging die je immers dient door te berekenen aan de klant (en uiteindelijk dus door de consument wordt betaald).
In Nederland zou een blokkadeactie niet veel uitmaken. Het verkeer staat al de hele dag stil.