Deze Amerikaanse logistieke dienstverlener richt zich op de auto-industrie en andere high tech-sectoren. Tot de klantenkring behoren onder andere Dell, Xerox, Canon, Jaguar, Land Rover, Harley Davidson en BMW. Syncreon zegt verder te gaan dan 3PL-logistiek en stelt supply chains te ‘ontwerpen’

1,1 miljard dollar omzet

De groep is voortgekomen uit een fusie van Walsh Western International en TDS Logistics en was vorig jaar goed voor een omzet van 1,1 miljard dollar. DP World zegt dat de acquisitie ‘een aanzienlijke strategische waarde toevoegt’ en dat verladers er de vruchten van zullen plukken. DP World, van huis uit containerterminal operator, wil de overname in de loop van het jaar afronden.

De groep uit Dubai heeft de afgelopen jaren via een fors aantal overnames een omvangrijke portefeuille buiten de containersector opgebouwd. Zo werden in 2019 P&O Ferries en het offshorebedrijf Topaz Energy & Marine voor samen bijna anderhalf miljard dollar ingelijfd. Vorig jaar werden via het eerder overgenomen Unifeeder de feeder-activiteiten van de Indiase logistieke Transworld-groep en de Koreaanse logistieke dienstverlener Unico gekocht.

Syncreon heeft 91 vestigingen in negentien landen. Daarvan bevinden zich er een tiental in Duitsland, die onder meer voor de Duitse auto-industrie werken. In Nederland zijn er onder meer vestigingen in Waalwijk, Tilburg, Venray en Amsterdam.