De logistieke allrounder boekte een nettowinst van 1,2 miljard euro, tegenover 908 miljoen euro een jaar eerder. De omzet nam met zo’n 24% toe naar ruim 20 miljard euro.

Expeditiedochter DHL Global Forwarding zag door de capaciteitstekorten in de containervaart en luchtvracht het bedrijfsresultaat (ebit) het sterkst groeien. De winst voor belastingen steeg van 155 miljoen euro naar 372 miljoen euro. De omzet van de expeditiedochter nam daarbij toe met ruim 53% naar 5,7 miljard euro en kwam in de buurt van de grootste divisie van de groep, DHL Express.

Contractlogistiek

De koerier sloot het derde kwartaal af met een omzet van 5,9 miljard (+21%). Het resultaat voor belastingen (971 miljoen) pakte ruim 200 miljoen euro hoger uit. De overige divisies e-Commerce (97 miljoen euro) en Logistiek (142 miljoen euro) lieten ook sterk gestegen bedrijfsresultaten zien. Daarbij nam de omzet in de contractlogistiek met bijna 20% toe naar 3,7 miljard euro, terwijl de inkomsten uit e-Commerce (1,4 miljard euro) 14% hoger lagen dan in dezelfde kwartaal vorig jaar.

Post-en Paket Deutschland was de enige werkmaatschappij die een licht teruggang kende in het derde kwartaal door extra investeringen in de pakketbezorging met het oog op de komende kerstdrukte. Het operationele resultaat liep daardoor terug met 20 miljoen euro naar 300 miljoen. De omzet (4 miljard euro) steeg nog wel met 200 miljoen euro.

Winstverwachting

Deutsche Post DHL verwacht voor dit jaar uit te komen op een bedrijfswinst van 7,7 miljard euro. Eerder ging het uit van een operationeel resultaat van 7 miljard euro voor het boekjaar 2021. Voor volgende jaar gaat de directie nu uit van een ebit van rond de 8 miljard euro.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding