Maersk gaat zee- en luchtvracht managen voor Unilever

Vierjarig contract

Maersk gaat met ingang van het nieuwe jaar alle zee- en luchtvracht van Unilever managen. De twee bedrijven zetten hun handtekeningen onder een ‘supply chain management partnerschip’ voor de duur van vier jaar, zo hebben de twee bedrijven donderdag bekendgemaakt.

De Denen moeten voor de producent van ruim vierhonderd verschillende merken voedingsmiddelen, dranken, verzorgingsproducten en schoonmaakartikelen een ‘International Control Tower’ ontwikkelen en besturen, met als doel om het zicht op wereldwijde zee- en luchttransporten te verbeteren, de efficiency van de logistiek te vergroten en emissiereducties te bewerkstelligen. Een belangrijke rol in het geheel krijgt Maersk’s informatieplatform NeoNav. De supply chain van Unilever heeft vertakkingen naar meer dan 190 landen.

De laatste tijd werd al duidelijk dat Maersk niet meer puur als een containerrederij wil worden gezien, maar voor verladers een logistieke partner wil zijn die de hele logistieke keten kan managen. Het Deense bedrijf wil zo de concurrentie aangaan met de expediteurs.

Michelle Grose, vice president Logistics & Fulfilment van Unilever, stelt ‘verheugd’ te zijn dat Maersk ‘onze wereldwijde logistieke operaties op zee en door de lucht gaat verenigen’. Ze steekt de loftrompet over de ‘end-to-end aanpak’ en verwacht dat die risico’s verkleint, flexibiliteit biedt en ‘ons helpt om onze bedrijfsdoelstelling te behalen om tegen 2039 CO2-neutraal te zijn’.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement

Maersk gaat zee- en luchtvracht managen voor Unilever | NT

Maersk gaat zee- en luchtvracht managen voor Unilever

Vierjarig contract

Maersk gaat met ingang van het nieuwe jaar alle zee- en luchtvracht van Unilever managen. De twee bedrijven zetten hun handtekeningen onder een ‘supply chain management partnerschip’ voor de duur van vier jaar, zo hebben de twee bedrijven donderdag bekendgemaakt.

De Denen moeten voor de producent van ruim vierhonderd verschillende merken voedingsmiddelen, dranken, verzorgingsproducten en schoonmaakartikelen een ‘International Control Tower’ ontwikkelen en besturen, met als doel om het zicht op wereldwijde zee- en luchttransporten te verbeteren, de efficiency van de logistiek te vergroten en emissiereducties te bewerkstelligen. Een belangrijke rol in het geheel krijgt Maersk’s informatieplatform NeoNav. De supply chain van Unilever heeft vertakkingen naar meer dan 190 landen.

De laatste tijd werd al duidelijk dat Maersk niet meer puur als een containerrederij wil worden gezien, maar voor verladers een logistieke partner wil zijn die de hele logistieke keten kan managen. Het Deense bedrijf wil zo de concurrentie aangaan met de expediteurs.

Michelle Grose, vice president Logistics & Fulfilment van Unilever, stelt ‘verheugd’ te zijn dat Maersk ‘onze wereldwijde logistieke operaties op zee en door de lucht gaat verenigen’. Ze steekt de loftrompet over de ‘end-to-end aanpak’ en verwacht dat die risico’s verkleint, flexibiliteit biedt en ‘ons helpt om onze bedrijfsdoelstelling te behalen om tegen 2039 CO2-neutraal te zijn’.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement