‘Volgens analisten hadden we als DHL meer moeten verdienen’

interview Tim Scharwath, DHL Global Forwarding

DHL Global Forwarding, een van de grootste expediteurs van de wereld, wist de winst vorig jaar te verdrievoudigen met behulp van de torenhoge tarieven in de containervaart en luchtvracht. Maar het lucratieve verdienmodel van de grote Duitse expediteur komt steeds meer onder druk te staan door de reders, die ook in de expeditiediensten zijn gestapt. Topman Tim Scharwath, ruim vijf jaar aan het roer bij DHL Global, vertelt in een interview met DVZ dat het voorlopig met de dreiging van de reders wel meevalt. ‘Het blijven uiteindelijk zakelijk te beredeneren beslissingen.’

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 17,00 10,20 per login / per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk aanbieding

‘Volgens analisten hadden we als DHL meer moeten verdienen’ | NT

‘Volgens analisten hadden we als DHL meer moeten verdienen’

interview Tim Scharwath, DHL Global Forwarding

DHL Global Forwarding, een van de grootste expediteurs van de wereld, wist de winst vorig jaar te verdrievoudigen met behulp van de torenhoge tarieven in de containervaart en luchtvracht. Maar het lucratieve verdienmodel van de grote Duitse expediteur komt steeds meer onder druk te staan door de reders, die ook in de expeditiediensten zijn gestapt. Topman Tim Scharwath, ruim vijf jaar aan het roer bij DHL Global, vertelt in een interview met DVZ dat het voorlopig met de dreiging van de reders wel meevalt. ‘Het blijven uiteindelijk zakelijk te beredeneren beslissingen.’

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen