Zo zal het 43.000 vierkante meter grote magazijn, met een directe koppeling aan spoor en water, zich onder meer toeleggen op de douane-afhandeling, groupage en het om-en verpakken van goederen, stelt algemeen directeur Jens-Ole Krenzien van Maersk North Europe.

Tijdwinst

‘Verladers kunnen met ons aanbod straks Europese distributiecentra en opslagloodsen compleet overslaan’, zegt hij. Daardoor is er volgens de Maresk-manager veel tijdwinst te behalen in het distributieproces van de klanten richting de eindontvanger.

Volgens Maersk ligt het dc, dat in het derde kwartaal 2023 wordt opgeleverd, strategisch goed met ontsluitingen richting de havens van Antwerpen, Rotterdam en Noord-Duitsland. Ook zijn er snelle wegverbindingen met de luchthavens van Frankfurt, Amsterdam, Köln/Bonn en Düsseldorf, aldus Krenzien.

Expansie

Het nieuwe dc wordt gebouwd op het terrein van een oude papierfabriek in Duisburg-Walsum. In totaal gaat het om een terrein van 110.000 vierkante meter, waardoor er nog mogelijkheden zijn om het magazijn verder uit te bouwen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement