Nieuwe brexit-barrière tart de handel en het wordt alleen nog maar erger

Invoering van fysieke controles

Urenlange vertragingen, administratieve lasten en financiële schade die in de miljoenen loopt. De nieuwe Brexit-controlemaatregelen die op 30 april zijn ingegaan voor bloemen, planten, vlees en melk zijn volgens de transportsector een nachtmerrie. Vanwege capaciteitsproblemen bij de Britse controleposten wordt momenteel slechts zo’n 5% van de zendingen gecontroleerd, dat moet naar 100%. ‘Het wordt dus alleen nog maar erger’, concluderen marktpartijen.

Illustratie: Curve

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Nieuwe brexit-barrière tart de handel en het wordt alleen nog maar erger | NT

Nieuwe brexit-barrière tart de handel en het wordt alleen nog maar erger

Invoering van fysieke controles

Urenlange vertragingen, administratieve lasten en financiële schade die in de miljoenen loopt. De nieuwe Brexit-controlemaatregelen die op 30 april zijn ingegaan voor bloemen, planten, vlees en melk zijn volgens de transportsector een nachtmerrie. Vanwege capaciteitsproblemen bij de Britse controleposten wordt momenteel slechts zo’n 5% van de zendingen gecontroleerd, dat moet naar 100%. ‘Het wordt dus alleen nog maar erger’, concluderen marktpartijen.

Illustratie: Curve

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu