Onderhoudopgave moet nú worden opgepakt, maar RWS kan het niet aan

Geen geld en geen capaciteit

Het is vijf voor twaalf. Dat stellen bouwdirecteuren, hoogleraren en consultants in twee rapporten die deze week zijn gedeeld door het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. De vervanging en renovatie van bruggen, viaducten en andere infrastructuur moet ‘met de grootst mogelijke urgentie en prioriteit’ worden opgepakt. Eén probleem: de opgave is groter dan Rijkswaterstaat momenteel aankan.

Over de Van Brienenoordbrug op de A16 rijden dagelijks 250.000 voertuigen. De brug staat symbool voor de gebrekkige staat van de infrastructuur. Foto: ANP / Hollandse Hoogte / Robin Utrecht

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Onderhoudopgave moet nú worden opgepakt, maar RWS kan het niet aan | NT

Onderhoudopgave moet nú worden opgepakt, maar RWS kan het niet aan

Geen geld en geen capaciteit

Het is vijf voor twaalf. Dat stellen bouwdirecteuren, hoogleraren en consultants in twee rapporten die deze week zijn gedeeld door het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. De vervanging en renovatie van bruggen, viaducten en andere infrastructuur moet ‘met de grootst mogelijke urgentie en prioriteit’ worden opgepakt. Eén probleem: de opgave is groter dan Rijkswaterstaat momenteel aankan.

Over de Van Brienenoordbrug op de A16 rijden dagelijks 250.000 voertuigen. De brug staat symbool voor de gebrekkige staat van de infrastructuur. Foto: ANP / Hollandse Hoogte / Robin Utrecht

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu