Verlies Korean Air, ondanks omzetgroei vracht

jaarcijfers

Korean Air Lines (KAL) leed vorig jaar een verlies van 73 miljoen dollar, ondanks een groei van de vrachtomzet met ruim 7% naar 2,74 miljard dollar.

De gemiddelde opbrengst per tonkilometer vracht steeg vorig jaar met maar liefst 12,6% naar 30,4 dollarcent, meldt de Koreaanse luchtvaartmaatschappij bij de presentatie van de voorlopige jaarcijfers over 2018. Daarmee heeft de maatschappij optimaal geprofiteerd van de sterk gestegen tarieven in de luchtvrachtmarkt vorig jaar.

Het vrachtvolume van KAL, een van de grootste vrachtvervoerders van de wereld, liet daarentegen afgelopen jaar een krimp zien van 3,5%. Ook de beladingsgraad viel met een afname van 2 procentpunt naar 76,5% tegen.

Hogere kosten

Korean Air stelt verder dat het totale verlies uit de vliegactiviteiten geheel is toe te schrijven aan sterk gestegen inkoopkosten. Zo stegen de brandstofkosten met ruim een kwart naar bijna 3 miljard dollar door hogere kerosineprijzen en de zwakke nationale munt, de won.

Korean Air is onderdeel van de Hanjin Transport Group. De luchtvaartmaatschappij bezit een vrachtvloot van elf B747F ’s (vier B747-400ERF’s en zeven B747-8F’s) plus twaalf B777-200F’s.

Verlies Korean Air, ondanks omzetgroei vracht | NT

Verlies Korean Air, ondanks omzetgroei vracht

jaarcijfers

Korean Air Lines (KAL) leed vorig jaar een verlies van 73 miljoen dollar, ondanks een groei van de vrachtomzet met ruim 7% naar 2,74 miljard dollar.

De gemiddelde opbrengst per tonkilometer vracht steeg vorig jaar met maar liefst 12,6% naar 30,4 dollarcent, meldt de Koreaanse luchtvaartmaatschappij bij de presentatie van de voorlopige jaarcijfers over 2018. Daarmee heeft de maatschappij optimaal geprofiteerd van de sterk gestegen tarieven in de luchtvrachtmarkt vorig jaar.

Het vrachtvolume van KAL, een van de grootste vrachtvervoerders van de wereld, liet daarentegen afgelopen jaar een krimp zien van 3,5%. Ook de beladingsgraad viel met een afname van 2 procentpunt naar 76,5% tegen.

Hogere kosten

Korean Air stelt verder dat het totale verlies uit de vliegactiviteiten geheel is toe te schrijven aan sterk gestegen inkoopkosten. Zo stegen de brandstofkosten met ruim een kwart naar bijna 3 miljard dollar door hogere kerosineprijzen en de zwakke nationale munt, de won.

Korean Air is onderdeel van de Hanjin Transport Group. De luchtvaartmaatschappij bezit een vrachtvloot van elf B747F ’s (vier B747-400ERF’s en zeven B747-8F’s) plus twaalf B777-200F’s.