Dit artikel verder lezen?
Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
Bent u al abonnee van NT ?
Om het risico van een terroristische aanslag te verkleinen wordt door verladers en vervoerders hard gewerkt aan Supply Chain Security. Kan terreurpreventie ook financiële en logistieke voordelen opleveren?
Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
Het Nederlandse vrachtwagenpark is, in vergelijk met de wagenparken van andere west- & oost europese landen op tenminste boven gemiddeld en beter niveau; laat de “BV Nederland” rijden en focus eens op alle inferieure voertuigen (dus zeker ook personenwagens) die in NL rondrijden met niet NL kentekens….. want daar wordt niet naar gekeken !
T.o.z. van vele andere landen in de EEG kan je zeggen dat de technische staat van het Nederlandse vachtwagenpark goed te noemen is. Er wordt ieder jaar voor milioenen in nieuw equipment geinvesteerd. Plus de jaarlijks APK/Onderhoudsbeurt en de KLPD controles langs de weg is voldoende voor een betrouwbaar Nederlands wagenpark te waarborgen.
Wanneer er aanleiding voor is, wordt er wel degelijk extra en gericht gecontroleerd. Kijk maar naar de recente controles bij busmaatschappijen. Kennelijk is de technische staat van het vrachtwagenpark voldoende goed om geen extra controles nodig te maken. Compliment voor de sector dus!