Security: Logistiek verdient aan Europese ketenveiligheid

Europese ketenveiligheid kost bedrijven weliswaar geld maar een goede beveiliging geeft een bedrijf ook concurrentiekracht. Wie goederen beveiligd vervoert, verdient een voorkeursbehandeling en krijgt van de overheid het predikaat erkende operator.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

de 100 % controle van de amerikanen

is wel iets voor de zeggen. als ze zo bang zijn voor terrorisme, dan moet dat maar. Maar dan moet het ook de andere kant op op de zelfde manier. en wel direct. als je ziet hoe exporteur in europa hun documentaie moeten invullen en ook nog allemaal ver voor vetrek van de boot en je ziet hoe de documentie / informatie er uit ziet die je momenteel uit amerika krijgt,

mag je verwachten dan de Amerikanen eerst hun docuemtatie op oorde gaan brengen en dat

Geplaatst door: Peter de Jong op

De VS verklegt ongestoord en onweersproken door o.a. de EU zijn grenzen voor controle van binnenkomende goederen naar het grondgebied van havens en landen waarvandaan schepen naar de VS vertrekken. De kosten zijn voor die andere landen en de VS heeft bovendien nog de brutaliteit om eigen ambtenaren te sturen om er op toe te zien dat het allemaal gebeurt volgens hun dictaat. Gaat de EU nu ook de VS verplichten om in hun afvaart havens schepen naar de EU te controleren en gaat de EU ongecontroleer

Geplaatst door: Kees Marges op

De VS kan dit wel willen echter dit zal resulteren in flinke kostenposten voor zowel de verlader als de overheid.

Vraag is wie deze kosten gaat betalen. Uiteindelijk zullen verladers deze kosten in hun prijzen aan hun afnemers in de VS doorbelasten.

Wat ik niet begrijp is het feit dat we straks op basis van AEO alsnog alle containers gescand dienen te worden; wat is dan de nog de waarde van het aangekondgde AEO-certificaat wat ook nog eens kostenverhogend werkt voor alle belanghebbenden?

I

Geplaatst door: Stephan de Baan op

Van alle regeltjes en wetjes die we te slikken krijgen is dit wel een redelijke, bovenal gaat het hier om de publieke veiligheid, met de nu al zeer goede apparatuur, die over 4 jaar nog verder doorontwikkeld zal zijn, moet het een niet al te groot probleem zijn om door de scanner te rijden. Maar laten we het dan ook gaan verlangen van Amerika, want waarom moeten wij aldoor naar hun pijpen dansen.Wie geeft ons de garantie dat er geen dreiging vanuit hun hoek onze kant uit kan komen

Geplaatst door: Bas van der Elst op

Eerst was er de AMS filing daarna ging de mid-east route dicht voor verhuisgoed. daarna kwam de ACI ( canada) filing. nu willen ze in 2012 100% scannen. wat is het volgende a-la interforest een controleur bij belading? Waarom geeft de EU geen tegengas. 100% scan prima maar dan wel aan beide kanten.

Visie van Amerika.

Als ik veilig ben mag de rest van de wereld verrotten. en andermans land kapot knallen doe ik ook graag dan is het net of ik militaire hulp verleen.

Yank = Rat

Geplaatst door: Marco Essenberg op
Security: Logistiek verdient aan Europese ketenveiligheid | NT

Security: Logistiek verdient aan Europese ketenveiligheid

Europese ketenveiligheid kost bedrijven weliswaar geld maar een goede beveiliging geeft een bedrijf ook concurrentiekracht. Wie goederen beveiligd vervoert, verdient een voorkeursbehandeling en krijgt van de overheid het predikaat erkende operator.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Reacties

de 100 % controle van de amerikanen

is wel iets voor de zeggen. als ze zo bang zijn voor terrorisme, dan moet dat maar. Maar dan moet het ook de andere kant op op de zelfde manier. en wel direct. als je ziet hoe exporteur in europa hun documentaie moeten invullen en ook nog allemaal ver voor vetrek van de boot en je ziet hoe de documentie / informatie er uit ziet die je momenteel uit amerika krijgt,

mag je verwachten dan de Amerikanen eerst hun docuemtatie op oorde gaan brengen en dat

Geplaatst door: Peter de Jong op

De VS verklegt ongestoord en onweersproken door o.a. de EU zijn grenzen voor controle van binnenkomende goederen naar het grondgebied van havens en landen waarvandaan schepen naar de VS vertrekken. De kosten zijn voor die andere landen en de VS heeft bovendien nog de brutaliteit om eigen ambtenaren te sturen om er op toe te zien dat het allemaal gebeurt volgens hun dictaat. Gaat de EU nu ook de VS verplichten om in hun afvaart havens schepen naar de EU te controleren en gaat de EU ongecontroleer

Geplaatst door: Kees Marges op

De VS kan dit wel willen echter dit zal resulteren in flinke kostenposten voor zowel de verlader als de overheid.

Vraag is wie deze kosten gaat betalen. Uiteindelijk zullen verladers deze kosten in hun prijzen aan hun afnemers in de VS doorbelasten.

Wat ik niet begrijp is het feit dat we straks op basis van AEO alsnog alle containers gescand dienen te worden; wat is dan de nog de waarde van het aangekondgde AEO-certificaat wat ook nog eens kostenverhogend werkt voor alle belanghebbenden?

I

Geplaatst door: Stephan de Baan op

Van alle regeltjes en wetjes die we te slikken krijgen is dit wel een redelijke, bovenal gaat het hier om de publieke veiligheid, met de nu al zeer goede apparatuur, die over 4 jaar nog verder doorontwikkeld zal zijn, moet het een niet al te groot probleem zijn om door de scanner te rijden. Maar laten we het dan ook gaan verlangen van Amerika, want waarom moeten wij aldoor naar hun pijpen dansen.Wie geeft ons de garantie dat er geen dreiging vanuit hun hoek onze kant uit kan komen

Geplaatst door: Bas van der Elst op

Eerst was er de AMS filing daarna ging de mid-east route dicht voor verhuisgoed. daarna kwam de ACI ( canada) filing. nu willen ze in 2012 100% scannen. wat is het volgende a-la interforest een controleur bij belading? Waarom geeft de EU geen tegengas. 100% scan prima maar dan wel aan beide kanten.

Visie van Amerika.

Als ik veilig ben mag de rest van de wereld verrotten. en andermans land kapot knallen doe ik ook graag dan is het net of ik militaire hulp verleen.

Yank = Rat

Geplaatst door: Marco Essenberg op