Security: Vereisten voor ‘erkende operator’

De vereisten waaraan het vervoersbedrijf, de verlader, de expediteur of het overslagbedrijf moet voldoen om ‘erkende operator’ te worden, zijn veelomvattend. Tegelijk laat de regeling elk afzonderlijk EU-land ruimte om die vereisten te nuanceren.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Meer asfalt lijkt mij zeker niet overbodig. Natuurlijk is er wat te zeggen voor spreiding van werktijden en thuiswerken.

Echter, met de groei van import en export welk elk jaar stijgt, lijkt mij ruimte voor het vrachtverkeer niet meer dan logisch. Het file probleem is echt niet op te lossen met spreiding en thuiswerken alleen.

Geplaatst door: Rene Booms op

Asfalt genoeg. Mensen (b.v bouwvakkers gaan van Dordrecht naar Groningen en andersom etc.) Als men nou eens in de buurt werkt, scheelt dat mijns inziens al een hoop.

Geplaatst door: Harry op

Tja, er zijn zoveel meer mogelijkheden om te komen tot een betere spreiding.

Laatst een cursus gevolgd in Utrecht, een aantal dagen. De cursustijden waren van 9.00-16.00 uur. Cursisten vanuit het hele land. Echt waanzin. Waarom niet van 11.00-18.00 uur deze cursus gehouden? Verder, er zijn duizenden leerkrachten die dagelijks met de auto naar school gaan. Schooltijden zijn tussen 8.00 en 16.00 uur. Doe er wat aan dat dit anders geregeld wordt. Als klap op de vuurpijl storten de steden zich op

Geplaatst door: Jan op

Knelpunten snel aanpassen en beroepschauffeurs meer ruimte geven, alsmede verruiming van het rijtijden besluit v.n. in het nachtelijk verkeer.

Geplaatst door: J.J. Visbeen op

Thuiswerken wordt bij ons in het bedrijf wel gestimuleerd. Mensen zijn ook meer productief als ze gewoon thuis kunnen werken i.p.v. voor ze aan hun werkdag beginnen al uren onderweg zijn geweest (vermoeid).

Geplaatst door: Liz Korevaar op

Bedrijven moeten beter nadenken over waar zij zich gaan vestigen. Een hoofdkantoor hoeft niet in Amsterdam of Rotterdam te staan. Dergelijk grote kantoren kunnen ook op andere plaatsen staan waardoor werknemers dichter bij huis kunnen werken en niet meer met de auto de snelweg op hoeven te gaan. Daarbij komt nog dat de bedrijven geen mensen hoeven te werven die ver weg wonen.

Geplaatst door: Ed op

Thuiswerken wordt door bedrijfsleven totaal niet gestimuleerd. Kwestie van vertrouwen. De overheid heeft mijns inziens boter op hun hoofd omdat zij er bij gebaat is als wij meer op de weg zijn, want dit levert meer belastinggeld op.

Geplaatst door: Sjaak Timmermans op
Security: Vereisten voor ‘erkende operator’ | NT

Security: Vereisten voor ‘erkende operator’

De vereisten waaraan het vervoersbedrijf, de verlader, de expediteur of het overslagbedrijf moet voldoen om ‘erkende operator’ te worden, zijn veelomvattend. Tegelijk laat de regeling elk afzonderlijk EU-land ruimte om die vereisten te nuanceren.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Meer asfalt lijkt mij zeker niet overbodig. Natuurlijk is er wat te zeggen voor spreiding van werktijden en thuiswerken.

Echter, met de groei van import en export welk elk jaar stijgt, lijkt mij ruimte voor het vrachtverkeer niet meer dan logisch. Het file probleem is echt niet op te lossen met spreiding en thuiswerken alleen.

Geplaatst door: Rene Booms op

Asfalt genoeg. Mensen (b.v bouwvakkers gaan van Dordrecht naar Groningen en andersom etc.) Als men nou eens in de buurt werkt, scheelt dat mijns inziens al een hoop.

Geplaatst door: Harry op

Tja, er zijn zoveel meer mogelijkheden om te komen tot een betere spreiding.

Laatst een cursus gevolgd in Utrecht, een aantal dagen. De cursustijden waren van 9.00-16.00 uur. Cursisten vanuit het hele land. Echt waanzin. Waarom niet van 11.00-18.00 uur deze cursus gehouden? Verder, er zijn duizenden leerkrachten die dagelijks met de auto naar school gaan. Schooltijden zijn tussen 8.00 en 16.00 uur. Doe er wat aan dat dit anders geregeld wordt. Als klap op de vuurpijl storten de steden zich op

Geplaatst door: Jan op

Knelpunten snel aanpassen en beroepschauffeurs meer ruimte geven, alsmede verruiming van het rijtijden besluit v.n. in het nachtelijk verkeer.

Geplaatst door: J.J. Visbeen op

Thuiswerken wordt bij ons in het bedrijf wel gestimuleerd. Mensen zijn ook meer productief als ze gewoon thuis kunnen werken i.p.v. voor ze aan hun werkdag beginnen al uren onderweg zijn geweest (vermoeid).

Geplaatst door: Liz Korevaar op

Bedrijven moeten beter nadenken over waar zij zich gaan vestigen. Een hoofdkantoor hoeft niet in Amsterdam of Rotterdam te staan. Dergelijk grote kantoren kunnen ook op andere plaatsen staan waardoor werknemers dichter bij huis kunnen werken en niet meer met de auto de snelweg op hoeven te gaan. Daarbij komt nog dat de bedrijven geen mensen hoeven te werven die ver weg wonen.

Geplaatst door: Ed op

Thuiswerken wordt door bedrijfsleven totaal niet gestimuleerd. Kwestie van vertrouwen. De overheid heeft mijns inziens boter op hun hoofd omdat zij er bij gebaat is als wij meer op de weg zijn, want dit levert meer belastinggeld op.

Geplaatst door: Sjaak Timmermans op