Security: VS zoekt compromis plan containerscan

Een Amerikaanse commissie gaat bepalen of buitenlandse havens verplicht worden om binnen enkele jaren alle zeecontainers te inspecteren met röntgenscans.

Nadat eerder het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden een wet aannam waarin staat dat grote buitenlandse zeehavens binnen drie jaar alle voor de VS bestemde containers moeten scannen, stemde de Amerikaanse senaat vorige week voor een wet waarin zo’n harde deadline voor het containerscannen ontbreekt. Het gebeurt in de Amerikaanse politiek regelmatig dat de twee politieke organen verschillende wetten over hetzelfde onderwerp maken en het is dan gebruikelijk dat de ‘conferentie’, een commissie waarin leden van beide organen zitting hebben, de verschillende ideeën samensmeedt tot één enkele wet die ter ondertekening naar de Amerikaanse president kan.

Waarnemers verwachten dat de scandiscussie in de conferentie nog voor veel vuurwerk zal zorgen.

De meningen waren binnen het Huis en de Senaat al erg verdeeld. Het Huis besloot dat het honderd procent scannen er snel moet komen om Amerika te beschermen tegen invoer van bommen, de Senaat verwierp zo’n snelle invoering vooral op aandrang van bezorgde Amerikaanse verladers. De Senaat wil eerst de technische mogelijkheden van het scannen beter onderzoeken. Het honderd procent scannen van luchtvracht in passagierstoestellen staat overigens wel in de wet van zowel het Huis als de Senaat.

Reacties

Dit is gewoon hoognodig als je een handelsland wilt zijn en je econmie rust op de handel die komt uit de havens en Schiphol. Dus stoppen met zeuren en dit is gwoon nodig voor een gezond Nederland.

Geplaatst door: Roel op

Nederland heeft weer zoals altijd voorop willen lopen om zich te profileren binnen Europa. Het feit dat er Duitsland nog geen schop de grond in is geweest zegt al genoeg. Heel veel geld geinvesteerd wat lang niet terugverdient gaat worden.

Geplaatst door: Ruesen M.J.M. op

Iedereen die daar anders over denkt heeft geen verstand van logistiek ! Waar blijft het bedrijfsleven ? Staan die te trappelen om op aandringen van de overheid hierin mee te investeren ?

’t Zal wel weer net zoals altijd gaan, dat het hele avontuur weer verzuipt in de regeltjes en bemoeienissen van allerlei mensen die er geen moer mee te maken hebben. Nee, ik heb er geen goed gevoel over, maar wie me kan overhalen, moet het zeker niet laten want ik ben geen geboren pessimist !

Geplaatst door: wmarse@androforward.com op

Nederland is vol voor goederentreinen op de oostelijke corridors. Het is een worsteling om elke dag weer met zware treinen Nederland oost en westwaarts te doorkruisen. Wachttijden aan de grens van meer dan een uur op dstrgl paden tussen reizigerstreinen zijn schering en inslag. Verder vraag ik me af hoe je een binnenvaartschip over de Alpen krijg en gelost krijg bij klanten die niet aan het water liggen. En over dat geinvesteerde vermogen kunnen we stellen dat het merendeel van dat geld weer bij

Geplaatst door: Cas van Heusden, int. machinist Railion. op

De zoveelste blunder over onze belastingcenten.

Geplaatst door: ton oosterom op

Over 2 jaar(tot die tijd is er nog geen container over vervoerd, maar dat terzijde) wordt het hele ding voor 1 euro overgenomen door Henny Van der Most, die er de langste achtbaan ter wereld van maakt!

Geplaatst door: Arjan op
Security: VS zoekt compromis plan containerscan | NT

Security: VS zoekt compromis plan containerscan

Een Amerikaanse commissie gaat bepalen of buitenlandse havens verplicht worden om binnen enkele jaren alle zeecontainers te inspecteren met röntgenscans.

Nadat eerder het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden een wet aannam waarin staat dat grote buitenlandse zeehavens binnen drie jaar alle voor de VS bestemde containers moeten scannen, stemde de Amerikaanse senaat vorige week voor een wet waarin zo’n harde deadline voor het containerscannen ontbreekt. Het gebeurt in de Amerikaanse politiek regelmatig dat de twee politieke organen verschillende wetten over hetzelfde onderwerp maken en het is dan gebruikelijk dat de ‘conferentie’, een commissie waarin leden van beide organen zitting hebben, de verschillende ideeën samensmeedt tot één enkele wet die ter ondertekening naar de Amerikaanse president kan.

Waarnemers verwachten dat de scandiscussie in de conferentie nog voor veel vuurwerk zal zorgen.

De meningen waren binnen het Huis en de Senaat al erg verdeeld. Het Huis besloot dat het honderd procent scannen er snel moet komen om Amerika te beschermen tegen invoer van bommen, de Senaat verwierp zo’n snelle invoering vooral op aandrang van bezorgde Amerikaanse verladers. De Senaat wil eerst de technische mogelijkheden van het scannen beter onderzoeken. Het honderd procent scannen van luchtvracht in passagierstoestellen staat overigens wel in de wet van zowel het Huis als de Senaat.

Reacties

Dit is gewoon hoognodig als je een handelsland wilt zijn en je econmie rust op de handel die komt uit de havens en Schiphol. Dus stoppen met zeuren en dit is gwoon nodig voor een gezond Nederland.

Geplaatst door: Roel op

Nederland heeft weer zoals altijd voorop willen lopen om zich te profileren binnen Europa. Het feit dat er Duitsland nog geen schop de grond in is geweest zegt al genoeg. Heel veel geld geinvesteerd wat lang niet terugverdient gaat worden.

Geplaatst door: Ruesen M.J.M. op

Iedereen die daar anders over denkt heeft geen verstand van logistiek ! Waar blijft het bedrijfsleven ? Staan die te trappelen om op aandringen van de overheid hierin mee te investeren ?

’t Zal wel weer net zoals altijd gaan, dat het hele avontuur weer verzuipt in de regeltjes en bemoeienissen van allerlei mensen die er geen moer mee te maken hebben. Nee, ik heb er geen goed gevoel over, maar wie me kan overhalen, moet het zeker niet laten want ik ben geen geboren pessimist !

Geplaatst door: wmarse@androforward.com op

Nederland is vol voor goederentreinen op de oostelijke corridors. Het is een worsteling om elke dag weer met zware treinen Nederland oost en westwaarts te doorkruisen. Wachttijden aan de grens van meer dan een uur op dstrgl paden tussen reizigerstreinen zijn schering en inslag. Verder vraag ik me af hoe je een binnenvaartschip over de Alpen krijg en gelost krijg bij klanten die niet aan het water liggen. En over dat geinvesteerde vermogen kunnen we stellen dat het merendeel van dat geld weer bij

Geplaatst door: Cas van Heusden, int. machinist Railion. op

De zoveelste blunder over onze belastingcenten.

Geplaatst door: ton oosterom op

Over 2 jaar(tot die tijd is er nog geen container over vervoerd, maar dat terzijde) wordt het hele ding voor 1 euro overgenomen door Henny Van der Most, die er de langste achtbaan ter wereld van maakt!

Geplaatst door: Arjan op