KLM moet versneld uit vrachtloodsen Schiphol

Schiphol zoekt ruimte en wil de vrachtloodsen van KLM sneller dan afgesproken verplaatsen. KLM-vrachtbaas Camiel Eurlings stribbelt tegen.

Aanvankelijk stond de verhuizing om ruimte te scheppen voor de passagiersterminal gepland voor 2020, maar Schiphol wil al over drie jaar het terrein opgeleverd hebben. De luchthaven bereikt volgend jaar met vijftig miljoen reizigers de capaciteitsgrenzen op passagiersgebied, zegt operationeel directeur Ad Rutten van Schiphol Group. “Wij moeten nu snel uitbreiden met een extra pier. Daarvoor moeten in alle scenario’s die wij nu hebben ontwikkeld de vrachtloodsen van KLM wijken vóór 2015.“

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Hoe eerder hoe beter! Om een rol van betekenis in Europa en de rest van de wereld te behouden moet Schiphol zich net als andere grote internationale en nieuwe airports verder vernieuwen. Bij voorkeur met, maar niet alleen afhankelijk van de KLM. KLM Cargo wacht al veel te lang met vernieuwing en verliest daardoor terrein. Camiel’s geplande IT investeringen kunnen beter besteed worden in een nieuwe loods. En Schiphol zou er goed aan doen ook andere airlines de meer ruimte te geven.

Geplaatst door: Steef van Amersfoort op
KLM moet versneld uit vrachtloodsen Schiphol | NT

KLM moet versneld uit vrachtloodsen Schiphol

Schiphol zoekt ruimte en wil de vrachtloodsen van KLM sneller dan afgesproken verplaatsen. KLM-vrachtbaas Camiel Eurlings stribbelt tegen.

Aanvankelijk stond de verhuizing om ruimte te scheppen voor de passagiersterminal gepland voor 2020, maar Schiphol wil al over drie jaar het terrein opgeleverd hebben. De luchthaven bereikt volgend jaar met vijftig miljoen reizigers de capaciteitsgrenzen op passagiersgebied, zegt operationeel directeur Ad Rutten van Schiphol Group. “Wij moeten nu snel uitbreiden met een extra pier. Daarvoor moeten in alle scenario’s die wij nu hebben ontwikkeld de vrachtloodsen van KLM wijken vóór 2015.“

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Hoe eerder hoe beter! Om een rol van betekenis in Europa en de rest van de wereld te behouden moet Schiphol zich net als andere grote internationale en nieuwe airports verder vernieuwen. Bij voorkeur met, maar niet alleen afhankelijk van de KLM. KLM Cargo wacht al veel te lang met vernieuwing en verliest daardoor terrein. Camiel’s geplande IT investeringen kunnen beter besteed worden in een nieuwe loods. En Schiphol zou er goed aan doen ook andere airlines de meer ruimte te geven.

Geplaatst door: Steef van Amersfoort op