Groene politicus: nachtvluchten op Hahn moeten kunnen

Eveline Lemke, minister van economische zaken van de Duitse deelstaat Rijnland-Palts en lid van Bündnis 90/Die Grünen, vindt dat nachtvluchten op de luchthaven Hahn mogelijk moeten blijven.

Ze pleitte er tijdens een commissievergadering in Mainz voor dat deze luchthaven 24 uur per etmaal in bedrijf kan zijn.

Daarbij baseerde Lemke zich op een onderzoek van AT Kearney, waartoe zij zelf opdracht had gegeven. De luchthaven Hahn, die voor 82,5% in handen is van de deelstaat Rijnland-Palts en voor de overige 17,5% in die van Hessen, is sinds geruime tijd verliesgevend. Hessen heeft gedreigd zijn aandelen van de hand te doen.

Volgens het Duitse persbureau DPA stelt AT Kearney, om aan de verliezen een einde te maken, onder meer voor, de parkeergelden te verhogen, evenals de start- en landingsrechten voor luchtvaartmaatschappijen. Verder zou Hahn zich minder afhankelijk moeten maken van de Ierse prijsstunter Ryanair.

Dat een vooraanstaand lid van de Duitse Groenen een lans breekt voor nachtvluchten, is opmerkelijk. In de meeste gevallen is die partij fel tegen nachtvluchten.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement

Groene politicus: nachtvluchten op Hahn moeten kunnen | NT

Groene politicus: nachtvluchten op Hahn moeten kunnen

Eveline Lemke, minister van economische zaken van de Duitse deelstaat Rijnland-Palts en lid van Bündnis 90/Die Grünen, vindt dat nachtvluchten op de luchthaven Hahn mogelijk moeten blijven.

Ze pleitte er tijdens een commissievergadering in Mainz voor dat deze luchthaven 24 uur per etmaal in bedrijf kan zijn.

Daarbij baseerde Lemke zich op een onderzoek van AT Kearney, waartoe zij zelf opdracht had gegeven. De luchthaven Hahn, die voor 82,5% in handen is van de deelstaat Rijnland-Palts en voor de overige 17,5% in die van Hessen, is sinds geruime tijd verliesgevend. Hessen heeft gedreigd zijn aandelen van de hand te doen.

Volgens het Duitse persbureau DPA stelt AT Kearney, om aan de verliezen een einde te maken, onder meer voor, de parkeergelden te verhogen, evenals de start- en landingsrechten voor luchtvaartmaatschappijen. Verder zou Hahn zich minder afhankelijk moeten maken van de Ierse prijsstunter Ryanair.

Dat een vooraanstaand lid van de Duitse Groenen een lans breekt voor nachtvluchten, is opmerkelijk. In de meeste gevallen is die partij fel tegen nachtvluchten.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement