Truckers hebben genoeg van lange wachttijden Schiphol

vrachtafhandeling

Na de oplopende wachttijden bij de vrachtafhandeling op Schiphol in maart en de chaos eind vorig jaar hebben de luchtvrachtruckers besloten het probleem zelf aan te pakken.

Het besluit is genomen in een recente vergadering van de ACN Sectorraad Truckers in het ‘belang van de gehele luchtvrachtketen’. Doel is om betere afspraken te maken met afhandelaars, expediteurs en verladers, stellen de wegvervoerders.

De truckers onderzoeken hoe de aan- en afvoer van luchtvracht beter afgestemd kan worden op de capaciteit aan de afhandelingsloodsen (dockdeuren en personeel). ‘Een nadere analyse van de patronen bij de belading moet objectief uitwijzen welke diverse opties er zijn om zendingen eerder of later aan te leveren en meer deelzendingen te combineren voordat de vrachtwagens naar een loods gaan. Daardoor zou de drukte tijdens de piekuren verminderd kunnen worden’, meldt luchtvrachtorganisatie ACN.

Concreet willen de truckers individueel op basis van de analyses voor alle partijen betere afspraken kunnen maken met afhandelaars, expediteurs en hun klanten. ‘Het aantal verliesuren moet omlaag en de productiviteit moet omhoog om te voorkomen dat de kosten van de aan/afvoer verder zullen stijgen’. aldus de initiatiefnemers.

Truckers hebben genoeg van lange wachttijden Schiphol | NT

Truckers hebben genoeg van lange wachttijden Schiphol

vrachtafhandeling

Na de oplopende wachttijden bij de vrachtafhandeling op Schiphol in maart en de chaos eind vorig jaar hebben de luchtvrachtruckers besloten het probleem zelf aan te pakken.

Het besluit is genomen in een recente vergadering van de ACN Sectorraad Truckers in het ‘belang van de gehele luchtvrachtketen’. Doel is om betere afspraken te maken met afhandelaars, expediteurs en verladers, stellen de wegvervoerders.

De truckers onderzoeken hoe de aan- en afvoer van luchtvracht beter afgestemd kan worden op de capaciteit aan de afhandelingsloodsen (dockdeuren en personeel). ‘Een nadere analyse van de patronen bij de belading moet objectief uitwijzen welke diverse opties er zijn om zendingen eerder of later aan te leveren en meer deelzendingen te combineren voordat de vrachtwagens naar een loods gaan. Daardoor zou de drukte tijdens de piekuren verminderd kunnen worden’, meldt luchtvrachtorganisatie ACN.

Concreet willen de truckers individueel op basis van de analyses voor alle partijen betere afspraken kunnen maken met afhandelaars, expediteurs en hun klanten. ‘Het aantal verliesuren moet omlaag en de productiviteit moet omhoog om te voorkomen dat de kosten van de aan/afvoer verder zullen stijgen’. aldus de initiatiefnemers.