Lufthansa zet streep door oude MD11-vrachtvloot

kosten

Lufthansa Cargo gaat versneld afscheid nemen van de oude MD11-vrachtvloot. De dalende vraag naar capaciteit in de markt, lagere vrachttarieven en de hoge onderhouds- en brandstofkosten zorgen ervoor dat met dit twintig jaar oude vrachttype nauwelijks nog winstgevend valt te vliegen.

De Duitse vrachtmaatschappij bezit nog twaalf MD11F’s (capaciteit 80 ton). Daarvan zullen er in het kader van de lopende vlootmodernisering twee aan eind dit jaar uit de vloot worden genomen om plaats te maken voor meer nieuwe B777F’s.

Tegenover het doorgaans goed ingevoerde Amerikaanse analistenbureau Cargofacts bevestigt de Duitse vrachtmaatschappij nu dat het afstoten van de overige tien MD11F’s versneld zal worden aangepakt, gelet op de aanhoudende slechte luchtvrachtmarkt.

Aerologics

Daarbij moet de laatste MD11F al aan het einde van 2020 de vloot verlaten en zal Lufthansa Cargo dan voor het zogeheten maindeck-vervoer geheel afhankelijk worden van de B777F. Daarvan heeft de Duitse vrachtvervoerder er dit jaar nog twee ontvangen van vliegtuigfabrikant Boeing.

In totaal telt de vrachtvloot van Lufthansa Cargo nu zeven B777F’s (capaciteit 100 ton). Daarnaast beschikt zusterbedrijf Aerologic, dat onder meer voor DHL Express pakketten vervoert, over nog eens elf B777F’s.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement

Lufthansa zet streep door oude MD11-vrachtvloot | NT

Lufthansa zet streep door oude MD11-vrachtvloot

kosten

Lufthansa Cargo gaat versneld afscheid nemen van de oude MD11-vrachtvloot. De dalende vraag naar capaciteit in de markt, lagere vrachttarieven en de hoge onderhouds- en brandstofkosten zorgen ervoor dat met dit twintig jaar oude vrachttype nauwelijks nog winstgevend valt te vliegen.

De Duitse vrachtmaatschappij bezit nog twaalf MD11F’s (capaciteit 80 ton). Daarvan zullen er in het kader van de lopende vlootmodernisering twee aan eind dit jaar uit de vloot worden genomen om plaats te maken voor meer nieuwe B777F’s.

Tegenover het doorgaans goed ingevoerde Amerikaanse analistenbureau Cargofacts bevestigt de Duitse vrachtmaatschappij nu dat het afstoten van de overige tien MD11F’s versneld zal worden aangepakt, gelet op de aanhoudende slechte luchtvrachtmarkt.

Aerologics

Daarbij moet de laatste MD11F al aan het einde van 2020 de vloot verlaten en zal Lufthansa Cargo dan voor het zogeheten maindeck-vervoer geheel afhankelijk worden van de B777F. Daarvan heeft de Duitse vrachtvervoerder er dit jaar nog twee ontvangen van vliegtuigfabrikant Boeing.

In totaal telt de vrachtvloot van Lufthansa Cargo nu zeven B777F’s (capaciteit 100 ton). Daarnaast beschikt zusterbedrijf Aerologic, dat onder meer voor DHL Express pakketten vervoert, over nog eens elf B777F’s.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement