Senator en Geodis zetten extra vrachtcharters in de markt

coronavirus

Het Duitse Senator en de Franse expediteur Geodis bouwen hard aan alternatieve vrachtcharters om de logistieke markt tussen China, Europa en Noord-Amerika te blijven bedienen met extra capaciteit, nu een groot deel van de beschikbare bellycapaciteit is weggevallen door de coronacrisis.

Geodis heeft een een extra ‘round-trip’ per week opgezet tussen Frankfurt Airport en het Chinese Shanghai. Vanuit Hongkong heeft de expediteur extra capaciteit naar Europa en het Mexicaanse Guadalajara ingekocht.

Daarnaast biedt het vier vluchten in de week tussen Schiphol en Chicago. Ook zijn er extra raildiensten, vanuit de Chinese steden Xi’an en Chongqing naar de Duitse havensteden Hamburg en Duisburg.

BMW

De Duitse expediteur Senator heeft het aantal chartervluchten van het Duitse Hahn Airport naar het Amerikaanse Greenville-Spartanburg (South Carolina) uitgebouwd van vier in de week naar zeven (dagelijks).

Ofschoon Senator geen namen van klanten wil noemen, melden experts dat deze extra vluchten vooral lading aan boord hebben van autofabrikant BMW, dat in Spartanburg over een grote vestiging beschikt waar jaarlijks zo’n 400.000 auto’s worden geassembleerd. De vrachtcharters van Senator worden uitgevoerd door Air Atlanta Icelandic met B747-400F’s.

Dachser

Dachser Air & Sea Logistics is intussen begonnen met een extra vluchtrotatie per week tussen Frankfurt Airport en Chicago. Deze uitbreiding komt boven het bestaande charterprogramma van het familiebedrijf. Dachser huurt voor de vluchten een B747-400F van Cargolux in.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement

Senator en Geodis zetten extra vrachtcharters in de markt | NT

Senator en Geodis zetten extra vrachtcharters in de markt

coronavirus

Het Duitse Senator en de Franse expediteur Geodis bouwen hard aan alternatieve vrachtcharters om de logistieke markt tussen China, Europa en Noord-Amerika te blijven bedienen met extra capaciteit, nu een groot deel van de beschikbare bellycapaciteit is weggevallen door de coronacrisis.

Geodis heeft een een extra ‘round-trip’ per week opgezet tussen Frankfurt Airport en het Chinese Shanghai. Vanuit Hongkong heeft de expediteur extra capaciteit naar Europa en het Mexicaanse Guadalajara ingekocht.

Daarnaast biedt het vier vluchten in de week tussen Schiphol en Chicago. Ook zijn er extra raildiensten, vanuit de Chinese steden Xi’an en Chongqing naar de Duitse havensteden Hamburg en Duisburg.

BMW

De Duitse expediteur Senator heeft het aantal chartervluchten van het Duitse Hahn Airport naar het Amerikaanse Greenville-Spartanburg (South Carolina) uitgebouwd van vier in de week naar zeven (dagelijks).

Ofschoon Senator geen namen van klanten wil noemen, melden experts dat deze extra vluchten vooral lading aan boord hebben van autofabrikant BMW, dat in Spartanburg over een grote vestiging beschikt waar jaarlijks zo’n 400.000 auto’s worden geassembleerd. De vrachtcharters van Senator worden uitgevoerd door Air Atlanta Icelandic met B747-400F’s.

Dachser

Dachser Air & Sea Logistics is intussen begonnen met een extra vluchtrotatie per week tussen Frankfurt Airport en Chicago. Deze uitbreiding komt boven het bestaande charterprogramma van het familiebedrijf. Dachser huurt voor de vluchten een B747-400F van Cargolux in.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement