Turkish Airlines verzelfstandigt vrachtdivisie

Luchtvracht

Turkish Airlines gaat van zijn vrachtdivisie een zelfstandig dochterbedrijf maken. Het besluit is genomen gelet op de groeiende belang van de vrachtactiviteiten binnen de luchtvaartmaatschappij sinds de coronacrisis.

Voordelen van de verzelfstandiging zijn volgens de directie onder meer extra focus op vrachtdiensten en nieuwe producten, een snelle besluitvorming en verticale integratie van de organisatie. Het vrachtbedrijf zal geheel worden opgezet vanuit de bestaande organisatie van Turkish Airlines Cargo, heet het verder.

Meer vrachtbestemmingen

Het is verder de bedoeling dat het vrachtbedrijf in drie jaar uitgroeit tot een van de vijf leidende vrachtvervoerders in de luchtvaartwereld. Concreet komt dat er op neer dat het aantal vrachtbestemmingen tot 2023 zal uitgroeien van 95 naar 120. Turkish Cargo kan door de onafhankelijk van het moederbedrijf straks ook bouwen aan eigen internationale allianties op vrachtgebied, stelt de directie verder.

Turkish Cargo was gedurende de coronacrisis de enige divisie die voor stabiele inkomsten zorgde bij de Turkse luchtmaatschappij, die Maastricht Airport gebruikt als Europese vrachthub. Behalve een grote vrachtvloot van zes B777-200F’s, vier B747-400F’s, tien A330F’s en enkele A310F’s en een A330F is het de afgelopen maanden ook begonnen met het uitvoeren van passagiersvluchten met alleen vracht aan boord. Verder bouwt de maatschappij op Istanbul Airport een nieuw vrachtcentrum dat 4 miljoen ton aan vracht per jaar moet kunnen afhandelen.

Turkish Airlines verzelfstandigt vrachtdivisie | NT

Turkish Airlines verzelfstandigt vrachtdivisie

Luchtvracht

Turkish Airlines gaat van zijn vrachtdivisie een zelfstandig dochterbedrijf maken. Het besluit is genomen gelet op de groeiende belang van de vrachtactiviteiten binnen de luchtvaartmaatschappij sinds de coronacrisis.

Voordelen van de verzelfstandiging zijn volgens de directie onder meer extra focus op vrachtdiensten en nieuwe producten, een snelle besluitvorming en verticale integratie van de organisatie. Het vrachtbedrijf zal geheel worden opgezet vanuit de bestaande organisatie van Turkish Airlines Cargo, heet het verder.

Meer vrachtbestemmingen

Het is verder de bedoeling dat het vrachtbedrijf in drie jaar uitgroeit tot een van de vijf leidende vrachtvervoerders in de luchtvaartwereld. Concreet komt dat er op neer dat het aantal vrachtbestemmingen tot 2023 zal uitgroeien van 95 naar 120. Turkish Cargo kan door de onafhankelijk van het moederbedrijf straks ook bouwen aan eigen internationale allianties op vrachtgebied, stelt de directie verder.

Turkish Cargo was gedurende de coronacrisis de enige divisie die voor stabiele inkomsten zorgde bij de Turkse luchtmaatschappij, die Maastricht Airport gebruikt als Europese vrachthub. Behalve een grote vrachtvloot van zes B777-200F’s, vier B747-400F’s, tien A330F’s en enkele A310F’s en een A330F is het de afgelopen maanden ook begonnen met het uitvoeren van passagiersvluchten met alleen vracht aan boord. Verder bouwt de maatschappij op Istanbul Airport een nieuw vrachtcentrum dat 4 miljoen ton aan vracht per jaar moet kunnen afhandelen.