NT organiseert COVID-19 vaccin distributie congres met Unicef, Pfizer, Movianto en Air France-KLM

23 maart

De distributie van vaccins komt vier maanden na de start van de campagne langzaam op gang. Toch lopen producenten, logistieke bedrijven en regeringen nog steeds tegen diverse problemen aan die zorgen voor vertragingen. Productiecapaciteit, het vertrouwen in vaccins en de last mile distributie maken de bestrijding van het virus wereldwijd lastig. Genoeg aandachtspunten om nog eens bij stil te staan. Nieuwsblad Transport organiseert daarom voor de tweede keer de Air Freight Conference COVID-19 vaccine distribution.

unicef, covid, vaccin

Tijdens het internationale congres op 23 maart staan we samen met belangrijke spelers als Pfizer, Unicef, Movianto, UPS en Air France-KLM stil bij de laatste ontwikkelingen. Waar loopt de luchtvracht tegenaan? Wat kunnen we verwachten van de vaccinmakers? Hoe krijgen we last mile distributie onder controle en hoe is het geregeld in ontwikkelingslanden?

Last mile

Een van de grootste uitdagingen van de distributie van vaccins zit nog altijd in de last mile. Volgens Eelco Dijkstra, managing partner bij Europhia Consulting, komt dat grotendeels doordat de verantwoordelijkheid niet bij de juiste partijen ligt. ‘Regeringen zijn verantwoordelijk voor de distributie van de vaccins, maar dat is geen taak voor de overheid, zij hebben de expertise niet.’ Die expertise ligt bij de producenten zelf en dus moeten zij ook verantwoordelijk worden gehouden voor de distributie vindt Dijkstra. ‘De vaccinmakers beschikken over de juiste kennis. Zij weten zelf alles over de voorwaarden en de voorraden.’

Ook in Azië lopen de verantwoordelijke overheden tegen problemen met last mile distributie aan. De grote vier: Pfizer, AstraZeneca, Moderna en Johnson en Johnson worden in slechts kleine getale naar Azië getransporteerd. In dit werelddeel wordt met name gebruik gemaakt van vaccins van Chinese makelij. Zuellig Pharma is de grootste pharma distributeur van Azië en verantwoordelijk voor de verspreiding van de vaccins over het werelddeel. ‘De last mile in landen als Indonesië en de Filipijnen is een enorme uitdaging. De inwoners van deze landen zijn vaak moeilijk bereikbaar. Regeringen hebben bovendien moeite om de inwoners ervan te overtuigen om een prik te halen.’

Unicef speelt een belangrijke rol in de distributie en verdeling van vaccins over ontwikkelingslanden. De hulporganisatie sloot hiervoor een deal met diverse luchtvaartmaatschappijen. De eerste vaccins in derdewereldlanden zijn inmiddels geleverd, maar het is slechts een druppel op een gloeiende plaat.

Air Freight Conference 2021

Ontdek hoe het er nu voor staat met de wereldwijde distributie van het coronavaccin, tijdens de Air Freight Conference – COVID-19 vaccine distribution op 23 maart aanstaande. In vier sessies van een uur duiken we opnieuw in de wereld van vaccindistrubitie. Met Pfizer, Unicef, GS1, UPS, Movianto, DHL, Airfrance-KLM, Lufthansa, ACN, Zuellig Pharma, va-Q-tec, Logista Pharma, Luik Airport, Zipline, Europhia, TKI Dinalog en DHL spreken we over de huidige uitdagingen binnen vaccindistributie.

Deelnemers vanuit meer dan veertig landen schreven zich inmiddels al in voor de Air Freight Conference op 23 maart 2021.

Kijk mee en registreer nu kosteloos via: https://www.airfreightconference.com/registration/

NT organiseert COVID-19 vaccin distributie congres met Unicef, Pfizer, Movianto en Air France-KLM | NT

NT organiseert COVID-19 vaccin distributie congres met Unicef, Pfizer, Movianto en Air France-KLM

23 maart

De distributie van vaccins komt vier maanden na de start van de campagne langzaam op gang. Toch lopen producenten, logistieke bedrijven en regeringen nog steeds tegen diverse problemen aan die zorgen voor vertragingen. Productiecapaciteit, het vertrouwen in vaccins en de last mile distributie maken de bestrijding van het virus wereldwijd lastig. Genoeg aandachtspunten om nog eens bij stil te staan. Nieuwsblad Transport organiseert daarom voor de tweede keer de Air Freight Conference COVID-19 vaccine distribution.

unicef, covid, vaccin

Tijdens het internationale congres op 23 maart staan we samen met belangrijke spelers als Pfizer, Unicef, Movianto, UPS en Air France-KLM stil bij de laatste ontwikkelingen. Waar loopt de luchtvracht tegenaan? Wat kunnen we verwachten van de vaccinmakers? Hoe krijgen we last mile distributie onder controle en hoe is het geregeld in ontwikkelingslanden?

Last mile

Een van de grootste uitdagingen van de distributie van vaccins zit nog altijd in de last mile. Volgens Eelco Dijkstra, managing partner bij Europhia Consulting, komt dat grotendeels doordat de verantwoordelijkheid niet bij de juiste partijen ligt. ‘Regeringen zijn verantwoordelijk voor de distributie van de vaccins, maar dat is geen taak voor de overheid, zij hebben de expertise niet.’ Die expertise ligt bij de producenten zelf en dus moeten zij ook verantwoordelijk worden gehouden voor de distributie vindt Dijkstra. ‘De vaccinmakers beschikken over de juiste kennis. Zij weten zelf alles over de voorwaarden en de voorraden.’

Ook in Azië lopen de verantwoordelijke overheden tegen problemen met last mile distributie aan. De grote vier: Pfizer, AstraZeneca, Moderna en Johnson en Johnson worden in slechts kleine getale naar Azië getransporteerd. In dit werelddeel wordt met name gebruik gemaakt van vaccins van Chinese makelij. Zuellig Pharma is de grootste pharma distributeur van Azië en verantwoordelijk voor de verspreiding van de vaccins over het werelddeel. ‘De last mile in landen als Indonesië en de Filipijnen is een enorme uitdaging. De inwoners van deze landen zijn vaak moeilijk bereikbaar. Regeringen hebben bovendien moeite om de inwoners ervan te overtuigen om een prik te halen.’

Unicef speelt een belangrijke rol in de distributie en verdeling van vaccins over ontwikkelingslanden. De hulporganisatie sloot hiervoor een deal met diverse luchtvaartmaatschappijen. De eerste vaccins in derdewereldlanden zijn inmiddels geleverd, maar het is slechts een druppel op een gloeiende plaat.

Air Freight Conference 2021

Ontdek hoe het er nu voor staat met de wereldwijde distributie van het coronavaccin, tijdens de Air Freight Conference – COVID-19 vaccine distribution op 23 maart aanstaande. In vier sessies van een uur duiken we opnieuw in de wereld van vaccindistrubitie. Met Pfizer, Unicef, GS1, UPS, Movianto, DHL, Airfrance-KLM, Lufthansa, ACN, Zuellig Pharma, va-Q-tec, Logista Pharma, Luik Airport, Zipline, Europhia, TKI Dinalog en DHL spreken we over de huidige uitdagingen binnen vaccindistributie.

Deelnemers vanuit meer dan veertig landen schreven zich inmiddels al in voor de Air Freight Conference op 23 maart 2021.

Kijk mee en registreer nu kosteloos via: https://www.airfreightconference.com/registration/