‘België is Nederland al gepasseerd als Europees luchtvrachtland’

Bedreiging

De Belgische luchthavens hebben de Nederlandse tegenhangers Schiphol en Maastricht Airport vorig jaar voor het eerst afgetroefd als het gaat om het totaal afgewikkelde luchtvrachttonnage. ‘Er wordt nu meer luchtvracht overgeslagen in België dan in Nederland. Dat was tien jaar geleden ondenkbaar’, constateert luchtvrachtconsultant Franz van Hessen van ACG-Europe. Hij komt in een tweede interview met NT met zijn visie hoe Schiphol Cargo ‘in drie tot vijf jaar’ weer op de rails kan worden gezet in de Europese vrachtmarkt.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

'België is Nederland al gepasseerd als Europees luchtvrachtland’ | NT

'België is Nederland al gepasseerd als Europees luchtvrachtland’

Bedreiging

De Belgische luchthavens hebben de Nederlandse tegenhangers Schiphol en Maastricht Airport vorig jaar voor het eerst afgetroefd als het gaat om het totaal afgewikkelde luchtvrachttonnage. ‘Er wordt nu meer luchtvracht overgeslagen in België dan in Nederland. Dat was tien jaar geleden ondenkbaar’, constateert luchtvrachtconsultant Franz van Hessen van ACG-Europe. Hij komt in een tweede interview met NT met zijn visie hoe Schiphol Cargo ‘in drie tot vijf jaar’ weer op de rails kan worden gezet in de Europese vrachtmarkt.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu