Duitse expediteur koopt vliegveld Rostock

luchtvrachttrucking

De Noord-Duitse havenstad Rostock heeft ingestemd met de verkoop van haar meerderheidsbelang in de regionale luchthaven Rostock-Laage aan de Berlijnse expeditiegroep Zeitfracht.

De stad houdt 54% van de aandelen in de regionale luchthaven, een oude Russische luchtmachtbasis. De overige aandeelhouders, het gewest Rostock (35,5%) en de stad Laage (10,4%), moeten nog instemmen met de verkoop van hun aandelen, maar dat lijkt met het besluit van Rostock een hamerstuk. Partijen verwachten nog vrijdag de definitieve koopovereenkomst te kunnen tekenen.

Getruckte luchtvracht

Wat Zeitfracht precies heeft betaald voor het vliegveld, dat moet worden ontwikkeld tot een logistiek centrum voor luchtvracht, is nog onduidelijk. Zeitfracht, dat eerder onder meer onderdelen van het failliete Air Berlin overnam waaronder de gsa en vrachtbroker Leisure Cargo, zet bij de herontwikkeling van de luchthaven vooral in op getruckte luchtvracht.

Rostock Airport was voor de huidige aandeelhouders vooral een verliespost. Jaarlijks moest er zo’n 3 miljoen euro aan overheidssteun bij.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement

Duitse expediteur koopt vliegveld Rostock | NT

Duitse expediteur koopt vliegveld Rostock

luchtvrachttrucking

De Noord-Duitse havenstad Rostock heeft ingestemd met de verkoop van haar meerderheidsbelang in de regionale luchthaven Rostock-Laage aan de Berlijnse expeditiegroep Zeitfracht.

De stad houdt 54% van de aandelen in de regionale luchthaven, een oude Russische luchtmachtbasis. De overige aandeelhouders, het gewest Rostock (35,5%) en de stad Laage (10,4%), moeten nog instemmen met de verkoop van hun aandelen, maar dat lijkt met het besluit van Rostock een hamerstuk. Partijen verwachten nog vrijdag de definitieve koopovereenkomst te kunnen tekenen.

Getruckte luchtvracht

Wat Zeitfracht precies heeft betaald voor het vliegveld, dat moet worden ontwikkeld tot een logistiek centrum voor luchtvracht, is nog onduidelijk. Zeitfracht, dat eerder onder meer onderdelen van het failliete Air Berlin overnam waaronder de gsa en vrachtbroker Leisure Cargo, zet bij de herontwikkeling van de luchthaven vooral in op getruckte luchtvracht.

Rostock Airport was voor de huidige aandeelhouders vooral een verliespost. Jaarlijks moest er zo’n 3 miljoen euro aan overheidssteun bij.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement