Hoe komen airlines aan al die groene peut?

biobrandstof

Luchtvrachtvervoerders als KLM Cargo en DHL Express proberen met de inkoop van groene kerosine – Sustainable Aviation Fuel (SAF) – hun steentje bij te dragen aan het terugbrengen van de CO2-uitstoot in de sector, maar hoe realistisch zijn die initiatieven als er maar een beperkte mondiale productie is? Fossiele kerosine, in het vakjargon bestempeld als peut, blijft zo voorlopig voor meer dan 99% de motoren draaiende houden.

Foto: KLM

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Hoe komen airlines aan al die groene peut? | NT

Hoe komen airlines aan al die groene peut?

biobrandstof

Luchtvrachtvervoerders als KLM Cargo en DHL Express proberen met de inkoop van groene kerosine – Sustainable Aviation Fuel (SAF) – hun steentje bij te dragen aan het terugbrengen van de CO2-uitstoot in de sector, maar hoe realistisch zijn die initiatieven als er maar een beperkte mondiale productie is? Fossiele kerosine, in het vakjargon bestempeld als peut, blijft zo voorlopig voor meer dan 99% de motoren draaiende houden.

Foto: KLM

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu