MSC Napoli: Kapseizen dreigt na nieuwe storm

Het containerschip MSC Napoli dreigde maandagmorgen voor de kust van Cornwall nog steeds te kapseizen. Er zou intussen 200 ton olie gelekt zijn en 200 containers overboord geslagen.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 17,00 10,20 per login / per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk aanbieding

Reacties

Kijk, je denkt aan de toekomst, of niet. Zo zie ik dat. MV2 is misschien niet vol in 2015, of 2020. Maar wel in 2030. Dan dromen we van MV4. Ik bedoel: durf! En kijk even verder dan morgen. Dag!

Geplaatst door: Gerard van Noordt op

Natuurlijk stroomt hij vol. Kan niet anders. Rotterdam is nu eenmaal de meest logische haven in Europa. Centraal gelegen. Vrij toegankelijk. Goede infrastructuur van en naar de havengebieden.

De A15 wordt geen probleem. Kijk het beleid van de haven er maar eens goed op na. Het moet bijna onmogelijk worden om per truck daar aan te leveren of af te halen. Alle vervoer via andere modaliteiten met een goede consolidatie van containers in binnenhavens en anderssoortige overslagpunten, buiten de reg

Geplaatst door: Theo van Halsteren op

Zorg voor goede verbindingen zodat je er snel kan komen niet alleen door de botlek.

Geplaatst door: Edward Hartmann op

In loop der tijd zal het volstromen met economsische activiteiten. Niet alleen de infrastructuur dient aangepakt te worden, ook mogen er wat meer voorzieningen getroffen worden voor personeel uit buitenland en zakenlui, zoals o.a. Hotels, goede restaurants, desnoods een fastfood etc.

Geplaatst door: stefan op

Waarschijnlijk wel, maar niet met werknemers!

Miljarden investeren in grond en logistieke hoogstandjes, en geen woord over wie daar moet gaan werken.

Geplaatst door: C.Reerink op

Regeren is vooruit zien , met de tweede maasvlakte komt alles in orde.

Val niet terug in doemdenken , zoals altijd heeft de Rotterdamse nuchterheid en vertrouwen onze haven grootgemaakt en zal dat blijven doen.

Alles sal reg kom !!.

Geplaatst door: Sjef van der Pennen op
MSC Napoli: Kapseizen dreigt na nieuwe storm | NT

MSC Napoli: Kapseizen dreigt na nieuwe storm

Het containerschip MSC Napoli dreigde maandagmorgen voor de kust van Cornwall nog steeds te kapseizen. Er zou intussen 200 ton olie gelekt zijn en 200 containers overboord geslagen.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Kijk, je denkt aan de toekomst, of niet. Zo zie ik dat. MV2 is misschien niet vol in 2015, of 2020. Maar wel in 2030. Dan dromen we van MV4. Ik bedoel: durf! En kijk even verder dan morgen. Dag!

Geplaatst door: Gerard van Noordt op

Natuurlijk stroomt hij vol. Kan niet anders. Rotterdam is nu eenmaal de meest logische haven in Europa. Centraal gelegen. Vrij toegankelijk. Goede infrastructuur van en naar de havengebieden.

De A15 wordt geen probleem. Kijk het beleid van de haven er maar eens goed op na. Het moet bijna onmogelijk worden om per truck daar aan te leveren of af te halen. Alle vervoer via andere modaliteiten met een goede consolidatie van containers in binnenhavens en anderssoortige overslagpunten, buiten de reg

Geplaatst door: Theo van Halsteren op

Zorg voor goede verbindingen zodat je er snel kan komen niet alleen door de botlek.

Geplaatst door: Edward Hartmann op

In loop der tijd zal het volstromen met economsische activiteiten. Niet alleen de infrastructuur dient aangepakt te worden, ook mogen er wat meer voorzieningen getroffen worden voor personeel uit buitenland en zakenlui, zoals o.a. Hotels, goede restaurants, desnoods een fastfood etc.

Geplaatst door: stefan op

Waarschijnlijk wel, maar niet met werknemers!

Miljarden investeren in grond en logistieke hoogstandjes, en geen woord over wie daar moet gaan werken.

Geplaatst door: C.Reerink op

Regeren is vooruit zien , met de tweede maasvlakte komt alles in orde.

Val niet terug in doemdenken , zoals altijd heeft de Rotterdamse nuchterheid en vertrouwen onze haven grootgemaakt en zal dat blijven doen.

Alles sal reg kom !!.

Geplaatst door: Sjef van der Pennen op