MSC Napoli: Smit begonnen met lossen containers

Bergingsbedrijf Smit is zondag begonnen met het verwijderen van de containers op de MSC Napoli, het schip dat in de storm van 18 januari vastliep op de Engelse kust.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 17,00 10,20 per login / per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk aanbieding

Reacties

Handhaving van orde en veiligheid is een overheidstaak

Geplaatst door: Pieter de Vassy op

De overheid geeft al jaren aan dat zij maatregelen zal gaan nemen om de veiligheid en de beschikbaarheid van parkeerplaatsen te vergroten. Dat blijft bij beleid ontwikkelen maar in de praktijk gebeurd en zoals op veel terreinen niets! Het is een grote schande dat beroepschauffeurs niet veilig kunnen overnachten en noodgedwongen met alle risico’s vandien ergens zelfs langs de snelweg op de vluchtstrook hun trucks moeten parkeren. Urgentie is vereist in de dit langlopende dossier!

Geplaatst door: Ron van’t Schip op

In Italie is het mogelijk om te parkeren op beveiligde truckparkings bij de meeste Interporto’s (25 geheel Italie).

Kosten tussen de 4 en 7 euro per nacht. Ook kan men dan gebruik maken van sanitair etc.

Verschil natuurlijk wel dat er geen permanente bewaking is op de meeste distriparken terwijl in Italie dat wel het geval is.

Wellicht mogelijkheid om samen met de overheid en bedrijfsleven dergelijke structuren op te zetten in het land.

C. Dietvorst

Interporto Bari

Geplaatst door: Charley Dietvorst Interporto puglia bari op

Aangezien Nederland een doorvoerland is, zal een zeer groot aandeel van de trucks van buitenlandse bedrijven zijn, of lading voor het achterland bestemd zijn….. moet de Nederlandse belastingbetaler daarvoor betalen?

Denk het niet. Lijkt me daarom logisch dat de bedrijven dat zelf moeten regelen.

Geplaatst door: Jan Klijn op

Criminaliteitsbestrijding is een taak van de overheid, en daar hoort dus investeren (subsidiëren) in noodzakelijke beveiligde truckparkings bij. Er zijn commerciële exploitanten maar als die de kosten hiervoor volledig door moeten berekenen aan de gebruikers wordt het gewoon te duur. Ook de verzekeraars zouden hier natuurlijk aan mee moeten werken door de premies te verlagen (het risico daalt immers ook fors). En verder natuurlijk de pakkans verhogen en keihard straffen van opgepakte criminelen,

Geplaatst door: Frans Stolte op

Wanneer stoppen wij met praten en gaan we eens echt actie ondernemen. Het is een ieder zijn belang dat er goede en veilige parkeerplaatsen komen voor zowel de lading alsmede de veiligheid van onze chauffeurs.

Geplaatst door: Peter Elkhuizen op

Ja van overheidswege iets doen is prima, maar wij als branche moeten ons ook afvragen wat we aan het doen zijn. Een paar duizend euro afhalen bij een supermarkt gebeurd met een gepanserde auto met twee chauffeurs, sluis in de auto, op het trottoir voor een loket indien mogelijk. Dat vinden we normaal en daar wordt voor betaald. Wij rijden met een vrachtauto met 1 heel kwetsbare chauffeur rustig met bijvoorbeeld 1 miljoen door Europa. Is dat uitlokking?

Geplaatst door: Henk de Ruiter, op persoonlijke titel op
MSC Napoli: Smit begonnen met lossen containers | NT

MSC Napoli: Smit begonnen met lossen containers

Bergingsbedrijf Smit is zondag begonnen met het verwijderen van de containers op de MSC Napoli, het schip dat in de storm van 18 januari vastliep op de Engelse kust.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Handhaving van orde en veiligheid is een overheidstaak

Geplaatst door: Pieter de Vassy op

De overheid geeft al jaren aan dat zij maatregelen zal gaan nemen om de veiligheid en de beschikbaarheid van parkeerplaatsen te vergroten. Dat blijft bij beleid ontwikkelen maar in de praktijk gebeurd en zoals op veel terreinen niets! Het is een grote schande dat beroepschauffeurs niet veilig kunnen overnachten en noodgedwongen met alle risico’s vandien ergens zelfs langs de snelweg op de vluchtstrook hun trucks moeten parkeren. Urgentie is vereist in de dit langlopende dossier!

Geplaatst door: Ron van’t Schip op

In Italie is het mogelijk om te parkeren op beveiligde truckparkings bij de meeste Interporto’s (25 geheel Italie).

Kosten tussen de 4 en 7 euro per nacht. Ook kan men dan gebruik maken van sanitair etc.

Verschil natuurlijk wel dat er geen permanente bewaking is op de meeste distriparken terwijl in Italie dat wel het geval is.

Wellicht mogelijkheid om samen met de overheid en bedrijfsleven dergelijke structuren op te zetten in het land.

C. Dietvorst

Interporto Bari

Geplaatst door: Charley Dietvorst Interporto puglia bari op

Aangezien Nederland een doorvoerland is, zal een zeer groot aandeel van de trucks van buitenlandse bedrijven zijn, of lading voor het achterland bestemd zijn….. moet de Nederlandse belastingbetaler daarvoor betalen?

Denk het niet. Lijkt me daarom logisch dat de bedrijven dat zelf moeten regelen.

Geplaatst door: Jan Klijn op

Criminaliteitsbestrijding is een taak van de overheid, en daar hoort dus investeren (subsidiëren) in noodzakelijke beveiligde truckparkings bij. Er zijn commerciële exploitanten maar als die de kosten hiervoor volledig door moeten berekenen aan de gebruikers wordt het gewoon te duur. Ook de verzekeraars zouden hier natuurlijk aan mee moeten werken door de premies te verlagen (het risico daalt immers ook fors). En verder natuurlijk de pakkans verhogen en keihard straffen van opgepakte criminelen,

Geplaatst door: Frans Stolte op

Wanneer stoppen wij met praten en gaan we eens echt actie ondernemen. Het is een ieder zijn belang dat er goede en veilige parkeerplaatsen komen voor zowel de lading alsmede de veiligheid van onze chauffeurs.

Geplaatst door: Peter Elkhuizen op

Ja van overheidswege iets doen is prima, maar wij als branche moeten ons ook afvragen wat we aan het doen zijn. Een paar duizend euro afhalen bij een supermarkt gebeurd met een gepanserde auto met twee chauffeurs, sluis in de auto, op het trottoir voor een loket indien mogelijk. Dat vinden we normaal en daar wordt voor betaald. Wij rijden met een vrachtauto met 1 heel kwetsbare chauffeur rustig met bijvoorbeeld 1 miljoen door Europa. Is dat uitlokking?

Geplaatst door: Henk de Ruiter, op persoonlijke titel op