Dit artikel verder lezen?
De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:
Bent u al abonnee van NT ?
De traditionele afhandelaar is zeker niet afgeschreven. Dat zegt directeur Jeroen Giling van Skylink Handling Services. Hij ziet de gevolgen van het zelf afhandelen door netwerkexpediteurs als Panalpina niet als een specifieke zorg voor de eigen sector.
De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:
Dan toch maar het alternatieve vervoer.
Betuwelijn e.d.
Dit zijn maar twee van de vele problemen waar de transport sector mee te maken krijgt (heeft). Volgens het markt principe moeten de prijzen wel stijgen. Wil men goed en efficient transport dan zullen de tarieven omhoog moeten. Industrie en handel (opdrachtgevers) moeten af van de korte termijn visie met frequente tenders gericht op eindeloze kosten besparing in combinatie met een vereiste van 200% service.
Wanneer vraag en aanbod van wat voor product of welke service dan ook in onbalans geraken is het een economische wetmatigheid dat de prijs voor het betreffende product of service omhoog of omlaag gaat. Voor transport kan dat niet anders zijn.
Het wegvervoer kent een dusdanige concurrentie, denk alleen maar eens aan de Poolse vervoerders, dat van een prijsverhoging op korte termijn geen sprake zal zijn.
En na jaren stilstand in tarieven en de slechte rendementen in het wegvervoer hoogst noodzakelijk.
Neen, Er is zoals bekend nog steeds een groot aanbod van vervoerders, inclusief de buitenlanders, zodat aanbieders van vracht, hun prijzen laag kunnen houden.
Tekort aan chauffeurs???!!! Dan moet men ook niet gaan zeiken als de Poolse chauffeurs ons banen gaan inpikken.