ach, je kunt niet veel doen tegen een crisis, behalve elkaar vasthouden en de moed erin houden. Een voorraad erwtensoep en zandzakken inslaan kan ook geen kwaad.
Het woord pakket suggereert dat het compleet, samenhangend en afdoende is, en dat is vast window dressing. Ik wens iedereen nog een fijne crisis, en hopelijk allemaal tot ziens.
Hans Smits verdient ruim 4 ton per jaar. Waarom? Ik zie ook daar goede bezuinigsmaatregelen.
Het komt over als een sympathiek initiatief, maar of het echt wat uithaalt? Wel apart dat je in de plannen nergens het woord bezuinigen ziet, maar vooral investeren in oa de tweede maasvlakte.
Helemaal geen slecht plan, om investeringen in de tijd naar voren te halen. Daarmee geef je het signaal: wij staan klaar, komt u maar, heren reders. Wat Rotterdam nu ook eens heel snel moet doen, is de verbetering van het achterlandvervoer, want dat is de achilleshiel. Mooi werkje voor onze nieuwe verkeerswethouder Hans Vervat. Hans, pak je kans!
Het is vooral symboliek: kijk, wij doen iets tegen de crisis. De Rotterdamse haven kan met geen mogelijkheid zichzelf uit de recessie hijsen, zoals de baron van Münchhausen zich uit het moeras wist te trekken. Het wachten is op een herstel van de wereldhandel, en dat zit er volgens steeds meer economen wel aan te komen. Maar het plan afdoen als zinloos of ‘een druppel op een gloeiende plaat’ – dat is al te negatief. Het is misschien niet genoeg, maar het probleem is ook veel groter dan Rotterdam
ach, je kunt niet veel doen tegen een crisis, behalve elkaar vasthouden en de moed erin houden. Een voorraad erwtensoep en zandzakken inslaan kan ook geen kwaad.
Het woord pakket suggereert dat het compleet, samenhangend en afdoende is, en dat is vast window dressing. Ik wens iedereen nog een fijne crisis, en hopelijk allemaal tot ziens.
Hans Smits verdient ruim 4 ton per jaar. Waarom? Ik zie ook daar goede bezuinigsmaatregelen.
Het komt over als een sympathiek initiatief, maar of het echt wat uithaalt? Wel apart dat je in de plannen nergens het woord bezuinigen ziet, maar vooral investeren in oa de tweede maasvlakte.
Helemaal geen slecht plan, om investeringen in de tijd naar voren te halen. Daarmee geef je het signaal: wij staan klaar, komt u maar, heren reders. Wat Rotterdam nu ook eens heel snel moet doen, is de verbetering van het achterlandvervoer, want dat is de achilleshiel. Mooi werkje voor onze nieuwe verkeerswethouder Hans Vervat. Hans, pak je kans!
Het is vooral symboliek: kijk, wij doen iets tegen de crisis. De Rotterdamse haven kan met geen mogelijkheid zichzelf uit de recessie hijsen, zoals de baron van Münchhausen zich uit het moeras wist te trekken. Het wachten is op een herstel van de wereldhandel, en dat zit er volgens steeds meer economen wel aan te komen. Maar het plan afdoen als zinloos of ‘een druppel op een gloeiende plaat’ – dat is al te negatief. Het is misschien niet genoeg, maar het probleem is ook veel groter dan Rotterdam