Hij noemt de situatie ‘dramatisch’ en stelt dat VAT zware schade door de vertragingen oploopt. Hij zegt het kantoor in Azië opdracht te hebben gegeven om zo min mogelijk gebruik te maken van rederijen die de terminal op de Maasvlakte aanlopen.
Een Rotterdamse wegvervoerder bevestigde de problemen woensdagmiddag: ‘Gisteren was de wachttijd zes uur en vandaag staat het weer vast’. Woordvoerder Wijnand van Zanten van TLN zegt ‘signalen te krijgen dat er iets structureel mis is’. De aangesloten organisaties Fenex (expediteurs) en de Alliantie van Zeecontainervervoerders klagen bovendien over de gebrekkige communicatie door Euromax en diens moederbedrijf ECT.
Euromax Terminal heeft de afgelopen jaren met enige regelmaat te kampen gehad met storingen, waardoor lange wachttijden ontstonden. Enkele jaren geleden sloot het bedrijf een overeenkomst met TLN over verbetering van de informatie-uitwisseling. Het bedrijf was woensdagmiddag niet voor een toelichting bereikbaar.
U las zojuist één van de gratis premium artikelen
Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af
Bent u al abonnee?
Niek, wil je voor mij de lotto invullen?
Leve de automatisering. Dit gaat bij nieuwe terminals van RWG en APM ook gebeuren. Hoe minder havenwerkers hoe langer de wachttijden. Dit is echte vooruitgang