Wegen containers verplicht vanaf 2016

Containers moeten vanaf juli 2016 worden gewogen alvorens ze aan boord van een schip worden geladen. Daar is de International Maritime Organization (IMO) het vrijdag in Londen over eens geworden.

Verladers en expediteurs hebben kritiek op het besluit. Volgens de Nederlandse verladersorganisatie EVO en de Belgische evenknie OTM gaat het verplicht wegen tot 20 euro per container extra kosten terwijl het de veiligheid op zee niet vergroot.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Voor een ieder die hier weet te bevestigen dat het de veiligheid niet vergroot wil ik graag een doorverwijzing maken naar 4000 meter diepte in de Indische Oceaan. De MOL Comfort is naar alle waarschijnlijkheid gezonken omdat aan boord te zware containers stonden. De Stuwadoors zouden hierbij zeker gebaat zijn, mede omdat het beruchte "for shippers stowage and count" dan een controle krijgt in de haven. En indien de waarde niet klopt een rekening naar de shipper zou ik zeggen.

Geplaatst door: Michaël op

Een container met overgewicht is altijd een risico dat te vermijden is. Goed plan. Hopelijk heeft men het personeel in dienst om dit in de praktijk te brengen.

Geplaatst door: Gilles op

Mensen die zeggen dat het de veiligheid op zee niet vergroot vergeten voor het gemak ook even de veiligheid van truckers en andere weggebruikers, treinmachinisten, binnenvaart-schippers en havenwerkers.
En dat allemaal voor het GIGANTISCHE bedrag van 20 euro per blikken doos….

Geplaatst door: Gerrit op

Mensen die zeggen dat het de veiligheid op zee niet vergroot, horen niet in de scheepvaart thuis…

Geplaatst door: Michael op
Wegen containers verplicht vanaf 2016 | NT

Wegen containers verplicht vanaf 2016

Containers moeten vanaf juli 2016 worden gewogen alvorens ze aan boord van een schip worden geladen. Daar is de International Maritime Organization (IMO) het vrijdag in Londen over eens geworden.

Verladers en expediteurs hebben kritiek op het besluit. Volgens de Nederlandse verladersorganisatie EVO en de Belgische evenknie OTM gaat het verplicht wegen tot 20 euro per container extra kosten terwijl het de veiligheid op zee niet vergroot.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Reacties

Voor een ieder die hier weet te bevestigen dat het de veiligheid niet vergroot wil ik graag een doorverwijzing maken naar 4000 meter diepte in de Indische Oceaan. De MOL Comfort is naar alle waarschijnlijkheid gezonken omdat aan boord te zware containers stonden. De Stuwadoors zouden hierbij zeker gebaat zijn, mede omdat het beruchte "for shippers stowage and count" dan een controle krijgt in de haven. En indien de waarde niet klopt een rekening naar de shipper zou ik zeggen.

Geplaatst door: Michaël op

Een container met overgewicht is altijd een risico dat te vermijden is. Goed plan. Hopelijk heeft men het personeel in dienst om dit in de praktijk te brengen.

Geplaatst door: Gilles op

Mensen die zeggen dat het de veiligheid op zee niet vergroot vergeten voor het gemak ook even de veiligheid van truckers en andere weggebruikers, treinmachinisten, binnenvaart-schippers en havenwerkers.
En dat allemaal voor het GIGANTISCHE bedrag van 20 euro per blikken doos….

Geplaatst door: Gerrit op

Mensen die zeggen dat het de veiligheid op zee niet vergroot, horen niet in de scheepvaart thuis…

Geplaatst door: Michael op