Dit artikel verder lezen?
De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:
Bent u al abonnee van NT ?
De geplande samenwerking van Maersk, MSC en CMA CGM pakt negatief uit voor Rotterdam en Zeebrugge. Antwerpen krijgt er daarentegen een pak lading bij.
De drie grootste containerrederijen ter wereld vormen volgend jaar een nieuw P3 Network dat acht gezamenlijke diensten zal exploiteren tussen het Verre Oosten en Noord-Europa ter vervanging van de negen loops die de carriers nu aanbieden.
De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:
Laat je maar lekker opjutten net als in de jaren 90 door dat linkse tuig van de FNV. Al je werk kwijt aan Antwerpen. Gaat zeker weer om behoud of compensatie van je ochtendploeg koffiepauze. Ja, de luxewagen BMW of Mercedes als carrier chauffeur moet je tenslotte kunnen houden. Crisis? nooit van gehoord. Trieste is dat het ten koste gaat van de goedwillende (normaal betaalde) mensen onder de 40 jaar.
Het parkeer probleem speelt hier ook mee in rotterdam .
Dit was te verwachten, de motivatie van de R.dam ze haven arbijders is zo hoog daar word je bang van .
nee jongens nog eerder pauze houden, eerder naar huis enz enz dan ijgelijk mag.
nu kunnen jullie naar huis.
ik ben van mening dat stakingen niet meer van deze tijd zijn. Als we eens kijken waar we staan ,zowel politiek als economisch, moeten we gewoon de handen uit de mouwen steken en niet te veel ……..! Kwartje is helaas nog steeds niet gevallen Nederland.
Eric
Soms moet je jezelf afvragen als luisteren naar de vakbonden wel de juiste beslissing is
Ik sluit me aan bij Jeroen. R’dam krijgt volgens bovenstaand artikel vanaf 2e kwartaal volgend jaar 4 diensten minder. Dat zou kunnen betekenen 52 wk (1 jaar) x 4 diensten per week x 2000 containers per call (schatting) = 416.000 containers per jaar minder. Ben benieuwd welke stuwadoor daar het grootste slachtoffer van wordt ECT (MSC + CMA-CGM) of APMT (Maersk) ? Dan kon het aantal te schrappen banen bij APMT nog wel eens groter worden…
Inderdaad, WAKKER WORDEN ROTTERDAM! Hoe dom kunnen we zijn. Jullie zien het nog niet maar dit is het einde van een tijdperk! Zonder containers kun je wel lekker gaan staken, maar voor wat? En het Havenbedrijf Rotterdam heeft echt zitten slapen!! Die dachten dat de rederijen nooit om Rotterdam heen zouden kunnen.. wat een arrogantie van die volgegeten bestuurders … IN YOUR FACE HANS SMITS! Dit gaat heel veel banen kosten!