Top-3 carriers brengen Rotterdam zware klap toe

De geplande samenwerking van Maersk, MSC en CMA CGM pakt negatief uit voor Rotterdam en Zeebrugge. Antwerpen krijgt er daarentegen een pak lading bij.

De drie grootste containerrederijen ter wereld vormen volgend jaar een nieuw P3 Network dat acht gezamenlijke diensten zal exploiteren tussen het Verre Oosten en Noord-Europa ter vervanging van de negen loops die de carriers nu aanbieden.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 17,00 10,20 per login / per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk aanbieding

Reacties

ANR ligt 100km vd zee. Maar ANR is een industriële haven, terwijl RTM een logistieke haven is en aan de kust = grote diepgang. ANR heeft zijn nadeel altijd gekompenseerd door een hoge produktiviteit an fleksibiliteit: het is hun mentaliteit. ANR heeft het systeem vd Wet Major,maar de havenarbeiders en gewone werknemers werken eerst en onderhandelen daarna. Dit is niet zo in RTM. ANR en HAM hebben dezelfde mentaliteit, met dezelfde nadelen, qua ligging.

Geplaatst door: SV op

Van alles wordt erbij gehaald, stakingen zouden ten grondslag liggen,motivatie etc.
Waar het uiteindelijk (altijd) om gaat zijn de centen en in mindere mate de service.Dus voor de rederijen kosten per teu op en overslag en de snelheid om zo snel mogelijk weer naar de volgende haven op pad te gaan.

Geplaatst door: Peter op

Je kunt eigenlijk wel van een nieuwe ziekte spreken die al geruime tijd uitgebroken is in Nederland : Niet nadenken over de gevolgen maar gewoon graaien, van hoog tot laag, om ziek van te worden. Banken, verzekeringsmaatschappijen, vakbonden, CEO’s (geen eigenaar) graaien, het eigen (gekozen ! )kabinet graait en het gaat maar door. Ga terug naar af en doe waar je voor aangenomen bent met grotere inzet. Dat geldt voor iedereen, van hoog tot laag. Dan krijg je eer van je werk en VERDIENT salaris..

Geplaatst door: Klaas op
Top-3 carriers brengen Rotterdam zware klap toe | NT

Top-3 carriers brengen Rotterdam zware klap toe

De geplande samenwerking van Maersk, MSC en CMA CGM pakt negatief uit voor Rotterdam en Zeebrugge. Antwerpen krijgt er daarentegen een pak lading bij.

De drie grootste containerrederijen ter wereld vormen volgend jaar een nieuw P3 Network dat acht gezamenlijke diensten zal exploiteren tussen het Verre Oosten en Noord-Europa ter vervanging van de negen loops die de carriers nu aanbieden.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

ANR ligt 100km vd zee. Maar ANR is een industriële haven, terwijl RTM een logistieke haven is en aan de kust = grote diepgang. ANR heeft zijn nadeel altijd gekompenseerd door een hoge produktiviteit an fleksibiliteit: het is hun mentaliteit. ANR heeft het systeem vd Wet Major,maar de havenarbeiders en gewone werknemers werken eerst en onderhandelen daarna. Dit is niet zo in RTM. ANR en HAM hebben dezelfde mentaliteit, met dezelfde nadelen, qua ligging.

Geplaatst door: SV op

Van alles wordt erbij gehaald, stakingen zouden ten grondslag liggen,motivatie etc.
Waar het uiteindelijk (altijd) om gaat zijn de centen en in mindere mate de service.Dus voor de rederijen kosten per teu op en overslag en de snelheid om zo snel mogelijk weer naar de volgende haven op pad te gaan.

Geplaatst door: Peter op

Je kunt eigenlijk wel van een nieuwe ziekte spreken die al geruime tijd uitgebroken is in Nederland : Niet nadenken over de gevolgen maar gewoon graaien, van hoog tot laag, om ziek van te worden. Banken, verzekeringsmaatschappijen, vakbonden, CEO’s (geen eigenaar) graaien, het eigen (gekozen ! )kabinet graait en het gaat maar door. Ga terug naar af en doe waar je voor aangenomen bent met grotere inzet. Dat geldt voor iedereen, van hoog tot laag. Dan krijg je eer van je werk en VERDIENT salaris..

Geplaatst door: Klaas op