MSC wil Antwerpse hub verhuizen

De Zwitserse rederij MSC heeft het Antwerps havenbestuur gevraagd om te mogen verhuizen van het Delwaidedok op Rechteroever naar het Deurganckdok op Linkeroever.

De MSC Home Terminal aan het Delwaidedok is te klein geworden. Omdat verdere groei er niet meer mogelijk is, kende de rederij uit Genève de voorbije jaren een sterkere groei in Rotterdam, Le Havre en Bremerhaven.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

als ze dit voor mekaar krijgen in ANR, dan bewijst dit weer dat de fleksibiliteit vd Antwerpse haven, werknemers en beslissingnemers opnieuw bevestigd wordt en dat MSC de haven trouw blijft, want ook MSC is fleksibel.

Geplaatst door: sv op

Alle terminal operators worden inderdaad bij de gesprekken betrokken…

Geplaatst door: Stefan Verberckmoes op

Indien men alle containeroverslag vanuit het Delwaidedok naar het Deurganckdok wil verhuizen, en dan nog is de beloofde extra hoeveelheden verwerken die de bundeling p3 met zich zal meebrengen zal men ook zeker DP World mee in dit project moeten betrekken anders zal dit plan m.i. onmogelijk te realiseren zijn.

Geplaatst door: HS op

zelfs indien de 2,7 km lange psa kant van deurganck volledig af zou zijn is de overslagcapaciteit daar niet groter dan op delwaide. een volledige verhuis zou dan ook geen uitbreiding betekenen, enkel een gedeeltelijke verhuis van bv het p3 gedeelde betekend meer plaats en groeimogelijkheden

Geplaatst door: m op

Ik zou dat zeker doen, Antwerpen zal dan zek
er meer containers overslaan

Geplaatst door: gert vanhalen op
MSC wil Antwerpse hub verhuizen | NT

MSC wil Antwerpse hub verhuizen

De Zwitserse rederij MSC heeft het Antwerps havenbestuur gevraagd om te mogen verhuizen van het Delwaidedok op Rechteroever naar het Deurganckdok op Linkeroever.

De MSC Home Terminal aan het Delwaidedok is te klein geworden. Omdat verdere groei er niet meer mogelijk is, kende de rederij uit Genève de voorbije jaren een sterkere groei in Rotterdam, Le Havre en Bremerhaven.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

als ze dit voor mekaar krijgen in ANR, dan bewijst dit weer dat de fleksibiliteit vd Antwerpse haven, werknemers en beslissingnemers opnieuw bevestigd wordt en dat MSC de haven trouw blijft, want ook MSC is fleksibel.

Geplaatst door: sv op

Alle terminal operators worden inderdaad bij de gesprekken betrokken…

Geplaatst door: Stefan Verberckmoes op

Indien men alle containeroverslag vanuit het Delwaidedok naar het Deurganckdok wil verhuizen, en dan nog is de beloofde extra hoeveelheden verwerken die de bundeling p3 met zich zal meebrengen zal men ook zeker DP World mee in dit project moeten betrekken anders zal dit plan m.i. onmogelijk te realiseren zijn.

Geplaatst door: HS op

zelfs indien de 2,7 km lange psa kant van deurganck volledig af zou zijn is de overslagcapaciteit daar niet groter dan op delwaide. een volledige verhuis zou dan ook geen uitbreiding betekenen, enkel een gedeeltelijke verhuis van bv het p3 gedeelde betekend meer plaats en groeimogelijkheden

Geplaatst door: m op

Ik zou dat zeker doen, Antwerpen zal dan zek
er meer containers overslaan

Geplaatst door: gert vanhalen op