Recordschepen voor MSC in aantocht

De in Monaco gevestigde Scorpio Group heeft ruimte geboekt bij het Koreaanse werf Samsung voor de bouw van drie schepen van 19.200 teu voor MSC.

Dit meldt Lloyd’s List op gezag van bronnen in de markt.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

MSC zal de race met Maersk uiteindelijk toch winnen: de grootste vloot en de grootste schepen. Gianluigi Aponte, 74 jaar jong inmiddels, is nog dagelijks op het kantoor in Geneve om alles te leiden en onder controle te houden.

Geplaatst door: a de schipper op

Groter, alsmaar groter. Op ’t water mogelijk.
Helaas op ’t land niet. De terminals kunnen onmogeliijk op korte termijn deze rederij-wedloop volgen. De terminal-infrastructuur & -capaciteiten zijn al lang aan de grenzen gestoten. Ook de hinterland-modaliteiten kunnen hier niet op inspelen. Deze idioterie kost de consument op den duur meer dan lagere stelplaatskosten ‘schip’ opleveren.
Alle factoren zouden op elkaar afgestemd moeten worder, daar geeft een containerrederij helaas ‘niet thuis’!

Geplaatst door: S. Leijdekkers op
Recordschepen voor MSC in aantocht | NT

Recordschepen voor MSC in aantocht

De in Monaco gevestigde Scorpio Group heeft ruimte geboekt bij het Koreaanse werf Samsung voor de bouw van drie schepen van 19.200 teu voor MSC.

Dit meldt Lloyd’s List op gezag van bronnen in de markt.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Reacties

MSC zal de race met Maersk uiteindelijk toch winnen: de grootste vloot en de grootste schepen. Gianluigi Aponte, 74 jaar jong inmiddels, is nog dagelijks op het kantoor in Geneve om alles te leiden en onder controle te houden.

Geplaatst door: a de schipper op

Groter, alsmaar groter. Op ’t water mogelijk.
Helaas op ’t land niet. De terminals kunnen onmogeliijk op korte termijn deze rederij-wedloop volgen. De terminal-infrastructuur & -capaciteiten zijn al lang aan de grenzen gestoten. Ook de hinterland-modaliteiten kunnen hier niet op inspelen. Deze idioterie kost de consument op den duur meer dan lagere stelplaatskosten ‘schip’ opleveren.
Alle factoren zouden op elkaar afgestemd moeten worder, daar geeft een containerrederij helaas ‘niet thuis’!

Geplaatst door: S. Leijdekkers op