ECT gaat op afstand inchecken

ECT begint na de jaarwisseling op de Delta Terminal met ‘remote check-in’, waardoor vrachtwagens praktisch zonder te stoppen de terminal op kunnen.

Dit meldt de containerstuwadoor in het eigen bedrijfsblad Fast Forward.

In januari begint een proef van een maand, waaraan vijf transporteurs deelnemen: Hebra GTO, De Jong – Grauss Transport, Van der Most Transport, Overbeek Transport en HN Post en Zonen. Die zijn samen dagelijks goed voor zo’n 250 bezoeken aan de terminal op de Maasvlakte. Als de proef slaagt, kunnen ook andere vervoerders, inclusief eigen rijders, op afstand gaan inchecken.

Vervoerders die op afstand willen inchecken, kunnen vooraf alle benodigde informatie via Portbase aanleveren, waaronder het containernummer, de ladinggegevens en het kenteken van de vrachtwagen. De chauffeur moet zich bij aankomst identificeren met zijn Cargo Card en een handscan.

Daarna kan hij of zij direct door naar de gate-in, waar een kaartje met de route over de terminal uit de printer rolt, en vervolgens naar een uitwisselpunt om containers te laden of te lossen. Containers met gevaarlijke stoffen en buitenmaatse lading zijn uitgezonderd van remote check-in.

De projectleiders Edwin Fokker en Jan Molenaar beloven een tijdwinst van minimaal tien minuten per check-in. Ze verwachten dat hooguit tijdens piekmomenten soms nog korte wachttijden zullen optreden. Als het systeem goed werkt op de Delta Terminal, gaat ECT het ook op zijn Euromax terminal invoeren.

ECT gaat op afstand inchecken | NT

ECT gaat op afstand inchecken

ECT begint na de jaarwisseling op de Delta Terminal met ‘remote check-in’, waardoor vrachtwagens praktisch zonder te stoppen de terminal op kunnen.

Dit meldt de containerstuwadoor in het eigen bedrijfsblad Fast Forward.

In januari begint een proef van een maand, waaraan vijf transporteurs deelnemen: Hebra GTO, De Jong – Grauss Transport, Van der Most Transport, Overbeek Transport en HN Post en Zonen. Die zijn samen dagelijks goed voor zo’n 250 bezoeken aan de terminal op de Maasvlakte. Als de proef slaagt, kunnen ook andere vervoerders, inclusief eigen rijders, op afstand gaan inchecken.

Vervoerders die op afstand willen inchecken, kunnen vooraf alle benodigde informatie via Portbase aanleveren, waaronder het containernummer, de ladinggegevens en het kenteken van de vrachtwagen. De chauffeur moet zich bij aankomst identificeren met zijn Cargo Card en een handscan.

Daarna kan hij of zij direct door naar de gate-in, waar een kaartje met de route over de terminal uit de printer rolt, en vervolgens naar een uitwisselpunt om containers te laden of te lossen. Containers met gevaarlijke stoffen en buitenmaatse lading zijn uitgezonderd van remote check-in.

De projectleiders Edwin Fokker en Jan Molenaar beloven een tijdwinst van minimaal tien minuten per check-in. Ze verwachten dat hooguit tijdens piekmomenten soms nog korte wachttijden zullen optreden. Als het systeem goed werkt op de Delta Terminal, gaat ECT het ook op zijn Euromax terminal invoeren.