Nor Lines met LNG-schepen naar Rotterdam

scheepvaart

Samskip-dochter Nor Lines neemt Rotterdam per 1 juni op in zijn wekelijkse dienst op Noorwegen, die wordt uitgevoerd door twee LNG-aangedreven ro/ro-schepen.

Dat zijn de drie jaar oude ‘Kvitbjorn’ en ‘Kvitnos’. Ze hebben een ro/ro-capaciteit van 550 strekkende meter, 122 teu containerruimte en 1.500 ton reefer-capaciteit.  De schepen zullen vanuit Rotterdam en Eemshaven een reeks Noorse havens aandoen die vanaf Tanager/Sandnes langs de kust omhoog loopt naar Hammerfest in het hoge noorden.

Samskip Trade Director Noorwegen Caesar Luikenaar zegt een groot potentieel te zien voor groei in olie- en gasprojectlading, breakbulk en industriële rollende lading. In Rotterdam gaan de schepen de terminal van SCA Logistics aanlopen. Die is volgens hem bij uitstek geschikt voor de afhandeling van multipurpose-schepen met ro/ro-, breakbulk- en containerlading aan boord.

Nor Lines met LNG-schepen naar Rotterdam | NT

Nor Lines met LNG-schepen naar Rotterdam

scheepvaart

Samskip-dochter Nor Lines neemt Rotterdam per 1 juni op in zijn wekelijkse dienst op Noorwegen, die wordt uitgevoerd door twee LNG-aangedreven ro/ro-schepen.

Dat zijn de drie jaar oude ‘Kvitbjorn’ en ‘Kvitnos’. Ze hebben een ro/ro-capaciteit van 550 strekkende meter, 122 teu containerruimte en 1.500 ton reefer-capaciteit.  De schepen zullen vanuit Rotterdam en Eemshaven een reeks Noorse havens aandoen die vanaf Tanager/Sandnes langs de kust omhoog loopt naar Hammerfest in het hoge noorden.

Samskip Trade Director Noorwegen Caesar Luikenaar zegt een groot potentieel te zien voor groei in olie- en gasprojectlading, breakbulk en industriële rollende lading. In Rotterdam gaan de schepen de terminal van SCA Logistics aanlopen. Die is volgens hem bij uitstek geschikt voor de afhandeling van multipurpose-schepen met ro/ro-, breakbulk- en containerlading aan boord.