Winstcijfers Seago Line (Maersk) vallen verder terug

scheepvaart

Voor het derde achtereenvolgende jaar dalen de winstcijfers bij Seago Line, eigendom van Maersk. Lagere tarieven, hogere bunkerprijzen en de cyberaanval van afgelopen zomer drukken het resultaat over 2017 aanzienlijk.

De intra-Europese containerrederij Seago Line heeft net als eigenaar Maersk Line flinke verwondingen overgehouden aan de cyberaanval van afgelopen zomer. Niet alleen gingen de boekingssystemen bij Maersk Line plat, de aanval had ook zijn weerslag op de resultaten bij Seago Line, dat actief is op Europese shortsea- en feederroutes. Het jaarverslag van de Maersk-dochter voor 2017 meldt een significante daling van het bedrijfsresultaat, tot 22 miljoen dollar (75 miljoen in 2016). Daarmee noteert Seago Line voor de derde keer op rij een winsttegenvaller.

De directie schrijft de aanhoudende winstdaling toe aan lagere tarieven vanwege de toegenomen concurrentie, hogere bunkerprijzen en een negatief effect van genoemde cyberaanval op het moederbedrijf Maersk. Het resultaat ligt in lijn met de verwachtingen.

Winstcijfers Seago Line (Maersk) vallen verder terug | NT

Winstcijfers Seago Line (Maersk) vallen verder terug

scheepvaart

Voor het derde achtereenvolgende jaar dalen de winstcijfers bij Seago Line, eigendom van Maersk. Lagere tarieven, hogere bunkerprijzen en de cyberaanval van afgelopen zomer drukken het resultaat over 2017 aanzienlijk.

De intra-Europese containerrederij Seago Line heeft net als eigenaar Maersk Line flinke verwondingen overgehouden aan de cyberaanval van afgelopen zomer. Niet alleen gingen de boekingssystemen bij Maersk Line plat, de aanval had ook zijn weerslag op de resultaten bij Seago Line, dat actief is op Europese shortsea- en feederroutes. Het jaarverslag van de Maersk-dochter voor 2017 meldt een significante daling van het bedrijfsresultaat, tot 22 miljoen dollar (75 miljoen in 2016). Daarmee noteert Seago Line voor de derde keer op rij een winsttegenvaller.

De directie schrijft de aanhoudende winstdaling toe aan lagere tarieven vanwege de toegenomen concurrentie, hogere bunkerprijzen en een negatief effect van genoemde cyberaanval op het moederbedrijf Maersk. Het resultaat ligt in lijn met de verwachtingen.