Verladers snappen niets van nieuwe brandstoftoeslag containervaart

brandstofkosten

Slechts een maand voordat containerrederijen hun nieuwe bunkertoeslagen invoeren, snappen veel verladers nog steeds niet waar zij straks voor betalen. Irritatie voert de boventoon. ‘Een toeslag moet de volatiliteit van de olieprijs opvangen, niet de complete brandstofcomponent’, klinkt het.

bron: maersk

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Grappig te lezen hoe de zogenaamde transport-experts werkzaam bij de multinationals als een Nestle aangeven niet te begrijpen hoe
de brandstoftoeslagen door de rederijen worden berekend. Ten eerste betalen dit soort firma’s dusdanige tarieven dat geen enkele rederij aan hen geld kan verdienen. Ten tweede moeten juist de kleinere afladers en expediteurs de marges voor de rederijen brengen. En ten derde, er wordt door verladers van alles van een rederij verlangt maar een rederij mag dus geen geld verdienen. Als men uberhaupt ’teveel’ zou betalen krijgt uiteindelijk de consument toch de rekening want de multinationals verdienen hun geld uiteindelijk toch wel.

Geplaatst door: Lesley Noorland op
Verladers snappen niets van nieuwe brandstoftoeslag containervaart | NT

Verladers snappen niets van nieuwe brandstoftoeslag containervaart

brandstofkosten

Slechts een maand voordat containerrederijen hun nieuwe bunkertoeslagen invoeren, snappen veel verladers nog steeds niet waar zij straks voor betalen. Irritatie voert de boventoon. ‘Een toeslag moet de volatiliteit van de olieprijs opvangen, niet de complete brandstofcomponent’, klinkt het.

bron: maersk

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Reacties

Grappig te lezen hoe de zogenaamde transport-experts werkzaam bij de multinationals als een Nestle aangeven niet te begrijpen hoe
de brandstoftoeslagen door de rederijen worden berekend. Ten eerste betalen dit soort firma’s dusdanige tarieven dat geen enkele rederij aan hen geld kan verdienen. Ten tweede moeten juist de kleinere afladers en expediteurs de marges voor de rederijen brengen. En ten derde, er wordt door verladers van alles van een rederij verlangt maar een rederij mag dus geen geld verdienen. Als men uberhaupt ’teveel’ zou betalen krijgt uiteindelijk de consument toch de rekening want de multinationals verdienen hun geld uiteindelijk toch wel.

Geplaatst door: Lesley Noorland op