Het schip was met een bemanning van vijftien koppen voor reparatie onderweg van Bataan in de buurt van Manilla naar General Santos City toen het op de kust liep van Cagayancillo, een Filippijns eilandje op de grens van de Zuid-Chinese Zee en de Suluzee.

Over de toedracht van het ongeluk is weinig bekend, maar het schip zou nog vastzitten op een rif vlak voor de kust en olie lekken. De overheid zou een lokaal bergingsbedrijf hebben gecontacteerd, die het schip moet trachten te behouden.

Illegaal

Niettegenstaande de optimistische naam heeft het schip een weinig gelukkige geschiedenis achter de rug. In juli vorig jaar werd het schip door de havenautoriteiten in Orion in de provincie Bataan tegengehouden omdat wilde uitvaren naar Micronesië met 139 Filippino’s, die daar illegaal te werk zouden worden gesteld.

Volgens het Martime Bulletin is het schip oorspronkelijk gebouwd voor Russische kustwateren en is het ongeschikt om op volle zee tussen de eilanden van de Filippijnse archipel te opereren.