‘Maersk Essen’ nu ‘fullspeed’ naar LA en wil daar voordringen

Na misère op Stille Oceaan

De ‘Maersk Essen’ (13.100 teu), het containerschip dat medio januari in zware weersomstandigheden circa 750 containers verloor in de Stille Oceaan, is in de Mexicaanse haven Port of Lázaro Cárdenas gereedgemaakt om weer dienst te doen en heeft maandag koers gezet naar de haven van Los Angeles (VS). Maersk meldt dat dit ‘fullspeed’ gebeurt, met de diepe wens om nog voor de geplande aankomstdag (4 maart) aan te kunnen meren bij APM Terminals in LA. De containerrederij zegt zelfs alles in het werk te zullen stellen om voor te dringen in de wachtrij voor de haven, die al een tijdlang kampt met ernstige congestie.

De even grote ‘Maersk Eindhoven’, die vorige week eveneens slecht weer trof op de Pacific en 260 containers overboord zag vallen, wordt donderdag in de Japanse haven Yokohama verwacht voor reparatiewerk. Van de containers die wel op de ‘Maersk Eindhoven’ zijn blijven staan, zijn er 65 beschadigd. Ook dit schip heeft LA als bestemming, maar wanneer het precies richting Amerika kan snellen, is nog niet bekend.

Het lossen in de Japanse havenstad Kobe van de ‘ONE Apus’, het containerschip dat begin december 1800 containers verloor in de Stille Oceaan, is inmiddels wel zover gevorderd dat ONE durft te spreken over het weer in de vaart nemen van het schip. ONE hoopt de ‘Apus’ medio maart weer in te kunnen zetten.

Bewegende beelden van de op dat moment nog gehavende ‘Maersk Essen’ op YouTube:

‘Maersk Essen’ nu ‘fullspeed’ naar LA en wil daar voordringen | NT

‘Maersk Essen’ nu ‘fullspeed’ naar LA en wil daar voordringen

Na misère op Stille Oceaan

De ‘Maersk Essen’ (13.100 teu), het containerschip dat medio januari in zware weersomstandigheden circa 750 containers verloor in de Stille Oceaan, is in de Mexicaanse haven Port of Lázaro Cárdenas gereedgemaakt om weer dienst te doen en heeft maandag koers gezet naar de haven van Los Angeles (VS). Maersk meldt dat dit ‘fullspeed’ gebeurt, met de diepe wens om nog voor de geplande aankomstdag (4 maart) aan te kunnen meren bij APM Terminals in LA. De containerrederij zegt zelfs alles in het werk te zullen stellen om voor te dringen in de wachtrij voor de haven, die al een tijdlang kampt met ernstige congestie.

De even grote ‘Maersk Eindhoven’, die vorige week eveneens slecht weer trof op de Pacific en 260 containers overboord zag vallen, wordt donderdag in de Japanse haven Yokohama verwacht voor reparatiewerk. Van de containers die wel op de ‘Maersk Eindhoven’ zijn blijven staan, zijn er 65 beschadigd. Ook dit schip heeft LA als bestemming, maar wanneer het precies richting Amerika kan snellen, is nog niet bekend.

Het lossen in de Japanse havenstad Kobe van de ‘ONE Apus’, het containerschip dat begin december 1800 containers verloor in de Stille Oceaan, is inmiddels wel zover gevorderd dat ONE durft te spreken over het weer in de vaart nemen van het schip. ONE hoopt de ‘Apus’ medio maart weer in te kunnen zetten.

Bewegende beelden van de op dat moment nog gehavende ‘Maersk Essen’ op YouTube: