Japans MOL stort zich weer in ammoniaktransport

Comeback

Mitsui OSK Lines (MOL) stapt opnieuw in het transport van ammoniak. De rederij heeft daartoe de elf jaar oude ‘Green Pioneer’ gekocht. Dit schip van 35.000 kubieke meter kan zowel ammoniak als lpg vervoeren. Daarnaast heeft de Japanse rederij een bevrachtingcontract getekend met Trammo, een Amerikaanse handelsfirma in ammoniak.

MOL was tot 2016 actief in het transport van ammoniak. De rederij noemt als redenen om er weer mee te beginnen de toenemende behoefte aan kunstmest om de groeiende wereldbevolking te voeden en het potentieel van ammoniak als brandstof van de toekomst.

In de afgelopen jaren is ammoniak volgens de rederij uitgegroeid als een schone brandstof, die bij verbranding geen CO2-uitstoot genereert.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement

Japans MOL stort zich weer in ammoniaktransport | NT

Japans MOL stort zich weer in ammoniaktransport

Comeback

Mitsui OSK Lines (MOL) stapt opnieuw in het transport van ammoniak. De rederij heeft daartoe de elf jaar oude ‘Green Pioneer’ gekocht. Dit schip van 35.000 kubieke meter kan zowel ammoniak als lpg vervoeren. Daarnaast heeft de Japanse rederij een bevrachtingcontract getekend met Trammo, een Amerikaanse handelsfirma in ammoniak.

MOL was tot 2016 actief in het transport van ammoniak. De rederij noemt als redenen om er weer mee te beginnen de toenemende behoefte aan kunstmest om de groeiende wereldbevolking te voeden en het potentieel van ammoniak als brandstof van de toekomst.

In de afgelopen jaren is ammoniak volgens de rederij uitgegroeid als een schone brandstof, die bij verbranding geen CO2-uitstoot genereert.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement