Zowel technische en milieutechnische als financiële facetten zullen daarbij onder de loep worden genomen. Ombouwen van bestaande schepen kan volgens het Japanse bedrijf leiden tot ‘verlaging van scheepsgerelateerde investeringsrisico’s’.

Maersk en NYK

MHI werkt bij het onderzoeksproject samen met onder meer de scheepvaartbedrijven A.P. Møller-Maersk en NYK, dieselmotorenproducent MAN Energy Solutions, scheepseigenaar Seaspan en het American Bureau of Shipping, allemaal partners in het duurzaamheidsprogramma Maersk Mc-Kinney Møller Center for Zero Carbon Shipping.

Vorige week opperden redersvereniging Danish Shipping en het Nederlandse onderzoeksbureau CE Delft nog dat je bestaande schepen beter onveranderd kunt laten doorvaren, om zodoende alle klimaatbudgetten te kunnen spenderen aan de ontwikkeling van nieuwe schone schepen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding