Daarbij voegt de rederij een schip toe aan de Amsterdam-Ierland dienst die eind januari van start ging: het containerschip ‘Edith’ met een capaciteit van 750 teu. Door de relatief hoge snelheid van het schip is volgens Samskip een call in Waterford mogelijk na het bezoek in Dublin, zonder het schema te onderbreken.

Post-brexit

Volgens Samskip is er ‘een sterke vraag naar rail-, weg- en binnenvaartconnecties in Amsterdam gericht op grote EU-markten’. Thijs Goumans, Head of Ireland Trade, Samskip: ‘Zoals verwacht zijn klanten gedreven om de post-brexit uitdagingen van distributie met en via het Verenigd Koninkrijk te vermijden.’

Samskip maakt bij de dienst gebruik van de bestaande relatie in de Amsterdamse haven, TMA. Volgens de rederij is de dienst tevens een aanvulling op de bestaande containerdienst van Samskip tussen Rotterdam en Ierland. De Rotterdam-Ierland-diensten van Samskip worden afzonderlijk onderhouden door twee schepen van 800 teu.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding